Jump to content
Sign in to follow this  
Jens Nilsson

Min första Fursty

Recommended Posts

Då jag ägnar mycket tid till att jobba och sen försöka fräscha upp garaget därhemma på fritiden så är jag väldigt inaktiv nu på forumet, särskilt med tanke på att jag inte fotar alls just nu. Då minskar intresset ännu mer, och tiden räcker inte till. Startar knappt datorn alls längre... 

Men på jobbet har jag sneglat in på forumet när tillfällen givits, och det kommer väldigt mycket bilder hela tiden som jag inte hinner kommentera just nu, men tid kommer hoppas jag när jag kan vara tillbaka här och bli mer aktiv igen. 

Har bl a fastnat för toddes senare redigeringar i Fursty-stil, har ju även sett dom på sociala medier. Och nu hittade jag ett klipp på tuben där man visade hur man kunde åstadkomma den effekten i appen Lr i mobilen.  Så jag gjorde ett försök i dag på rasten... 

Nu blir den väldigt liten när den förminskas i mobilen, så kvaliteten blir nog därefter...

rps20190919_151842.thumb.jpg.2a83c065cf42bff95f2b3ca274476f33.jpg

6 minuter sedan, Rolf sade:

Kvaliteten är alldeles utmärkt, bra spakat också!

Tack, tycker själv att den kunde fått vara mörkare men jag får öva mer! :)

Kvaliteten ser ju rätt ok ut, med tanke på att den blev bara drygt 92 kb stor eller nåt sånt..

Kvaliten är det ju inget fel på, men personligen vill jag nog ha det lite mörkare och dystrare. :) Kul att kunna inspirera någon, fast det är ju egentligen fursty... :)

1 timme sedan, ToddeSwe sade:

Kvaliten är det ju inget fel på, men personligen vill jag nog ha det lite mörkare och dystrare. :) Kul att kunna inspirera någon, fast det är ju egentligen fursty... :)

Som jag skrev i svaret till Rolf så tycker jag också att den blev för ljus, men jag använde en preset som jag tyckte passade i en annan testbild. Och precis som du beskrev i ditt svar i din egna tråd så tänker även jag att man kan skapa ett par presets och sen finjustera bilderna tills man är nöjd! Det här var bara ett första test, fler försök kommer säkert!

Det här påminner mig om när jag testade ett recept i en tidning för tre år sen, det kallades för "filmeffekten"... Se bild 2, men kom i håg att jag var ung då... 😁

20 timmar sedan, Ulf Ekström a.k.a Himma sade:

För att vara en redigering i mobilen har du gjort det väldigt bra. :thumbsup:

Han på bilden i förra inlägget ska du nog passa dig för, ser ut att vara en riktig tuffing. :D

Tackar och bugar!:)

Ja den typen ser inte ut att vara någon man vill träffa i en mörk gränd...:lol: