Jump to content
Sign in to follow this  
Cope

Torpet....

Recommended Posts

Här kommer äntligen några bilder från min och Fredriks Skånerunda som gick av stapeln för några veckor sedan.

Egentligen inte mkt att se men nu kan jag bocka av platsen från listan iaf :)

Känns som att det har stått tomt ett tag. Jag minns tyvärr inte om jag hittade något som kunde tydas på när det övergavs...Även har var det en järnspis och moderniteterna bestod av en kokplatta med 2 plattor samt en micro.

1.

_8501270.jpg

2.

_8501273.jpg

3.

_8501275.jpg

4.

_8501277.jpg

5.

_8501280.jpg

6. En gång i tiden välskött trädgård. Så ser den inte ut idag....

_8501282.jpg

7.

_8501284.jpg

8.

_8501285.jpg

9.

_8501286.jpg

10.

_8501287.jpg

11.

_8501294.jpg

12.

_8501298.jpg

Har tyvärr inga bilder från baksidan då i princip hela tomten ligger på framsidan. Men där stod iaf 2 bilvrak och blockerade dörrarna. Det gjorde att vi blev helt ställda innan vi kom på att vi kunde hoppa upp på motorhuven och krypa in genom fönstret istället ;)

Vilket fynd. Ni är bortskämda nere i Skåne. Huspriser och närhet till Sthlm gör att man måste köra länge för bra objekt idag. Har ju många vänner/bekanta som tillhör de mest aktiva i Sverige och de beklagar sig. Gillar faktiskt bilden med flygfotot mest ( om jag måste välja någon). Storhetstiden mot detta förfall är stark

1 timme sedan, Farsta (Hasse) sade:

Vilket fynd. Ni är bortskämda nere i Skåne. Huspriser och närhet till Sthlm gör att man måste köra länge för bra objekt idag. Har ju många vänner/bekanta som tillhör de mest aktiva i Sverige och de beklagar sig. Gillar faktiskt bilden med flygfotot mest ( om jag måste välja någon). Storhetstiden mot detta förfall är stark

Ja, det kanske vi är men vi kör rätt långt vi också i jakten på nya objekt. Just detta ligger dock inom räckhåll och jag har kört förbi många gånger under årens lopp utan egentligen lagt märke till det :)

Det är tex inte så längesedan jag och Fredrik var uppe i höjd med Jönköping för att kunna bocka av några objekt från listan :)

Godt nok gammelt det her..jeg tænkte med det samme da jeg så det foto af et billede i ramme fra gården af...Tænk hvor mange minder der er for dem som har boet der..hvis du så dette foto...og nu står det bare der og ligner noget som skal rives ned...sorgeligt et sted. Var det en rød Bh som lå på bordet ? 

1 timme sedan, sanne sade:

Godt nok gammelt det her..jeg tænkte med det samme da jeg så det foto af et billede i ramme fra gården af...Tænk hvor mange minder der er for dem som har boet der..hvis du så dette foto...og nu står det bare der og ligner noget som skal rives ned...sorgeligt et sted. Var det en rød Bh som lå på bordet ? 

Ja, det är faktiskt lite sorgligt då det en gång i tiden var ett välskött litet torp.

Hmm, jag antar att du menar det röda som ligger på golvet. Det är ingen BH, jag tror det är en täckjacka men jag tittade inte så noga så helt säker är jag inte :)

6 hours ago, Cope said:

Ja, det kanske vi är men vi kör rätt långt vi också i jakten på nya objekt. Just detta ligger dock inom räckhåll och jag har kört förbi många gånger under årens lopp utan egentligen lagt märke till det :)

Det är tex inte så längesedan jag och Fredrik var uppe i höjd med Jönköping för att kunna bocka av några objekt från listan :)

Jag tänkte inte så mkt på de mer "burgna" områdena runt kusterna men Skåne är stort och jag sett mkt fin UE härifrån.

16 minuter sedan, Farsta (Hasse) sade:

Jag tänkte inte så mkt på de mer "burgna" områdena runt kusterna men Skåne är stort och jag sett mkt fin UE härifrån.

Ja, vi har en hel del yta att beta av :)

2 timmar sedan, ToddeSwe sade:

Elvan skulle kunna bli en tavla / poster. Skitfin!

Hmm..det skulle den kanske kunna bli. Oavsett så är det kul att du gillar den :)

20 hours ago, Cope said:

Ja, det är faktiskt lite sorgligt då det en gång i tiden var ett välskött litet torp.

Hmm, jag antar att du menar det röda som ligger på golvet. Det är ingen BH, jag tror det är en täckjacka men jag tittade inte så noga så helt säker är jag inte :)

Ja var lidt svært at se...:-)