Jump to content

Recommended Posts

Stannade till en stund vid denna gamla kvarn en stund då vi var ute på vår senaste UE runda. Visste inte om byggnaden ens var övergiven eller vad den skulle innehålla. Jag fick bara en känsla att den kunde vara övergiven då jag hittade den på maps. Och som väl var blev det bingo :)

Kvarnen byggdes 1873 och stängdes någon gång på 50-talet. Man såg spår av modernare utrustning såsom toalett, duschrum och värmekälla. Tyvärr var allt golv borttaget på alla våningsplanen. Gissningsvis var det fina ekplankor som har fått leva vidare någon annanstans. Även om det inte var jättehögt så snurrade det rejält i skallen emellanåt när man gick en våning upp. Och hade man varit lite modigare så kunde man fått fler bilder tagna ovanifrån :)

Nåväl, så här såg det ut.

1.

_8501219_tonemapped.jpg

2.

_8501222_tonemapped.jpg

3.

_8501223_tonemapped.jpg

4.

_8501226_tonemapped.jpg

5.

_8501227_tonemapped.jpg

6.

_8501228_tonemapped.jpg

7.

_8501231_tonemapped.jpg

8.

_8501232_tonemapped.jpg

9.

_8501233_tonemapped.jpg

10

_8501238_tonemapped.jpg

11.

_8501242_tonemapped.jpg

12.

_8501249_tonemapped.jpg

13.

_8501251_tonemapped.jpg

14.

_8501254_tonemapped.jpg

15.

_8501256_tonemapped.jpg

16.

_8501259_tonemapped.jpg

17.

_8501260_tonemapped.jpg

18.

_8501262_tonemapped.jpg

19.

_8501263_tonemapped.jpg

20.

_8501267_tonemapped.jpg

21.

_8501268_tonemapped.jpg

Jag nöjer mig med att säga att gjort ett bra jobb, för det har du oavsett vad jag tycker om tonemappade bilder...

17 minuter sedan, Rolf sade:

Jag nöjer mig med att säga att gjort ett bra jobb, för det har du oavsett vad jag tycker om tonemappade bilder...

Hehe, jag vet och tack så mkt.

Vi är väl knappt en handfull här som kan med det konceptet och jag är en av dom :)

Fin effekt spændende kik..men alle de sten kan godt gøre øjnene lidt forvirret i hdr...men nr 12 og nr13 er lidt mere rolige at se på 🙂 

Mycket historia i dom bilderna. Är väl lite som Rolf när det gäller tonmapping men som sådana har du lyckats bra

3 timmar sedan, sanne sade:

Fin effekt spændende kik..men alle de sten kan godt gøre øjnene lidt forvirret i hdr...men nr 12 og nr13 er lidt mere rolige at se på 🙂 

Tack :)

Håller med dig. Det kan bli lite förvirrande :)

3 timmar sedan, Whynot sade:

Mycket historia i dom bilderna. Är väl lite som Rolf när det gäller tonmapping men som sådana har du lyckats bra

Tack Eddie :)

Ja, om väggar kunde tala. Där hade man säkert fått höra en hel del :)

Coolt! Vilket magiskt ställe. Jag är inte heller så mycket för tonemappade bilder men här funkar det bra! Får lite gaming känsla över bilderna, typ nått skräckspel! 

35 minuter sedan, Mathias sade:

Härliga bilder som gör sig bra i HDR, snyggt utfört :)

Tack och bock Mathias :)

34 minuter sedan, malinhalvarsson sade:

Coolt! Vilket magiskt ställe. Jag är inte heller så mycket för tonemappade bilder men här funkar det bra! Får lite gaming känsla över bilderna, typ nått skräckspel! 

Jag håller med dig. Det blir lite gaming känsla och det gillar jag. Där skulle man kunna köra lite modellfotografering också kom jag på nu precis :)

1 timme sedan, Ulf Ekström a.k.a Himma sade:

Här håller jag med Rolf och Sanne, kloka människor det där. :D

Hehe...tycker du??:wacko::o

13 hours ago, Cope said:

Jag håller med dig. Det blir lite gaming känsla och det gillar jag. Där skulle man kunna köra lite modellfotografering också kom jag på nu precis :)

Kör på!! Det skulle bli riktigt bra där :D

16 timmar sedan, Fredrik H sade:

Fina bilder, dock är ju inte särskilt förtjust i hdr. Men har ju orginal bilder själv ju. 

Hehe...vilken tur du har :)

8 timmar sedan, malinhalvarsson sade:

Kör på!! Det skulle bli riktigt bra där :D

Ja, jag ska bara hitta nåt lämpligt offer :D

7 timmar sedan, Odie (Thomas) sade:

Jag gillar tonmappade bilder, så jag tycker du lyckats bra :thumbsup::thumbsup:, men du det saknas golv på flera av bilderna hur kom ni runt i lokalerna?

Tack Odie :)

På några ställe kunde man ta sig fram en liten bit på ovanvåningen genom att gå på små hyllor eller hur jag ska uttrycka det :)

On 2019-08-30 at 6:08 PM, malinhalvarsson sade:

Det var en mycket bra beskrivning, gamingkänsla! (och då game:ar jag inte ens så mycket) :)

Conny: Mycket bra jobb men ja, det blir lite för mycket för min del. Men som jobb och utifrån tekniken riktigt bra.

3 timmar sedan, Martin sade:

Det var en mycket bra beskrivning, gamingkänsla! (och då game:ar jag inte ens så mycket) :)

Conny: Mycket bra jobb men ja, det blir lite för mycket för min del. Men som jobb och utifrån tekniken riktigt bra.

Tack min vän. Kul att arbetet uppskattas trots att slutresultatet bara tilltalar en del :)