Jump to content

- Kungen i Bergkvara!

Recommended Posts

1 timme sedan, Odie (Thomas) sade:

Wow vilken kalasbild, väldigt fint komp och skarp, nu vet du var den finns. :thumbsup::thumbsup:

Tack Thomas, once in a lifetime kanske. Helt klart ska denna fågel försökas att fångas igen. Nu vet jag att det kan betala sig att sitta på pass.

Har jag lite tur så kanske Helge kan posera också så man få en riktig närbild på honom också, det hade varit skoj.

Frågan är nu om jag ska beställa en chillsuit :)

21 hours ago, ToddeSwe said:

Tack Thomas, once in a lifetime kanske. Helt klart ska denna fågel försökas att fångas igen. Nu vet jag att det kan betala sig att sitta på pass.

Har jag lite tur så kanske Helge kan posera också så man få en riktig närbild på honom också, det hade varit skoj.

Frågan är nu om jag ska beställa en chillsuit :)

Jag har suttit på pass flera ggr för att fånga kungen men oftast  har den bara flugit förbi, så det krävs lite tålamod, men några gånger har jag fått fina bilder,  jag har inte provat med ghilliesuit  men med vanliga kamouflage kläder (som i min avatarbild, där väntar jag på kungen). Du kan prova med ett kamouflagenät från biltema det borde räcka.

https://www.biltema.se/fritid/jakt/jaktutrustning/kamouflagenat-nordic-2000042097

51 minuter sedan, Odie (Thomas) sade:

Jag har suttit på pass flera ggr för att fånga kungen men oftast  har den bara flugit förbi, så det krävs lite tålamod, men några gånger har jag fått fina bilder,  jag har inte provat med ghilliesuit  men med vanliga kamouflage kläder (som i min avatarbild, där väntar jag på kungen). Du kan prova med ett kamouflagenät från biltema det borde räcka.

https://www.biltema.se/fritid/jakt/jaktutrustning/kamouflagenat-nordic-2000042097

Som jag sagt, jag hade en jäkla tur. :)

Men kan man hitta boet så kanske man kan få en skymt igen. I Jonsered behöver vi inga speciella kläder utan där sätter man sig och väntar och dom två gångerna jag varit där så har den kommit. :) Jag ska så småningom köpa sådana kläder du har för att smälta in. Men dom är så jäkla dyra.

Lite bökigt att sitta under ett nät tror jag. Annars hade jag tänkt köpa det på biltema.

22 minutes ago, ToddeSwe said:

Jag ska så småningom köpa sådana kläder du har för att smälta in. Men dom är så jäkla dyra.

Man behöver egentligen inga camokläder vid fågelfoto, det räcker med dova färger. Det dom tar en på är ansiktet och händerna.

6 minuter sedan, Mona sade:

Du har då ett jävla flyt just nu!! Stort grattis till denna fantastiska bild :wub: Nu har du satt ribban högt för oss andra som jagar denna juvelen!!

Jag är sjukt glad för denna bild. Tyvärr har jag satt ribban högt för mig också ju, svårt att posta något efter en sådan här lyckoträff. :)

Men jag kör på som vanligt så ... :)

31 minuter sedan, Odie (Thomas) sade:

Mina kläder är köpta i första hand för klövvilt, men de skyddar mot mygg och fästingar så jag har de ofta på när jag är ute.:)

En huva  https://www.xxl.se/chevalier-leaf-camo-mask-brun/p/1161144_1_style

DEN var överkomlig! :) Men kolla in popuptältet för gåsjakt. :)

Ja man behöver lite skydd på kvällningen mot mygg och flygfä har jag märlt.

4 minutes ago, ToddeSwe said:

Men kolla in popuptältet för gåsjakt. :)

Man skall ligga på rygg i det så jag tror inte det funkar så bra till foto, jag har köpt Tragopan V5 ( är nu ersatt av V6) nyligen detta är av sett för foto, men inte hunnit testa än var tvungen att köpa en stol också som hade rätt höjd. blir kul att prova.:)

9 minuter sedan, Odie (Thomas) sade:

Man skall ligga på rygg i det så jag tror inte det funkar så bra till foto, jag har köpt Tragopan V5 ( är nu ersatt av V6) nyligen detta är av sett för foto, men inte hunnit testa än var tvungen att köpa en stol också som hade rätt höjd. blir kul att prova.:)

Det såg jag inte  :) he he he