Jump to content

- Kungen i Bergkvara!

Recommended Posts

Jag fick kolla två gånger för jag fattade inte vad det var jag såg och jag undrade om jag drömde. Så många gånger som jag har hört den och varit där men inte sett röken av den.

Nu kom den och satte sig kanske 3-4 meter ifrån mig ... ja max fem iaf. Det ser man ju på kvaliten på bilden.

DSC_5756.thumb.jpg.1caa503128c2c4c366a17a144012b30e.jpg

20 minuter sedan, Farsta (Hasse) sade:

Otroligt. Vilken tur..kanonbild. Vad blir nästa fotoområde du tar dig an? 😀

Tack Hasse, du menar bättre än så här blir det inte?! :) Jag fortsätter nog med det som intresserar mig för stunden som vanligt.

3 minuter sedan, Mr.T sade:

Det var ju en jävligt fin bild, Todde !

Tack Mr.T ja nu hände det äntligen. Jag har hört denna många gånger där men aldrig sett den. Och så sätter den sig bara några meter ifrån.

Ärligt talat så höll jag på att /#%#¤ i byxorna när jag fattade vilken fågel som satt så nära mig. :)

1 timme sedan, ToddeSwe sade:

Tack Mr.T ja nu hände det äntligen. Jag har hört denna många gånger där men aldrig sett den. Och så sätter den sig bara några meter ifrån.

Jag kan som jämförelse nämna att jag har ett rinnande vattendrag  ~ 10 minuters promenad från min bostad.  Där har jag sprungit till och från sedan jag var en tvärhand hög, på jakt efter den havsvandrande öringen (som framförallt återfinns under höst, har det visat sig), och under alla dessa år har jag (vad jag kan dra mig till minnes), sett kungsfiskaren 2 (två) ggr.

Det sätter saken i perspektiv, om man säger så. Nu har förvisso Rolf haft vänligheten att avslöja var den kan återfinnas i närområdet, men dessförinnan var utsikterna att få se en ganska små (i närområdet), kan jag konstatera. Det är bara till att gratulera !

53 minuter sedan, Mr.T sade:

Jag kan som jämförelse nämna att jag har ett rinnande vattendrag  ~ 10 minuters promenad från min bostad.  Där har jag sprungit till och från sedan jag var en tvärhand hög, på jakt efter den havsvandrande öringen (som framförallt återfinns under höst, har det visat sig), och under alla dessa år har jag (vad jag kan dra mig till minnes), sett kungsfiskaren 2 (två) ggr.

Det sätter saken i perspektiv, om man säger så. Nu har förvisso Rolf haft vänligheten att avslöja var den kan återfinnas i närområdet, men dessförinnan var utsikterna att få se en ganska små (i närområdet), kan jag konstatera. Det är bara till att gratulera !

Jo jag har ju förstått att den är skygg och svår att få se. Rolf har skämt bort mig. 😃

Jag känner mig tursam här helt klart. 

Och hade jag inte tagit med nig kameran när jag skulle på jobbintervju så hade jag aldrig fått den idag. Så ödet och en jäkla massa tur gav mig denna bild. 

1 minut sedan, Cope sade:

Det förstår jag. Det hade jag själv också varit :)

Förklarade nyss för min pojk som sa att han var stolt över mig att jag inte känner att jag har gjort något speciellt utan att det var tur att den kom precis när jag stod där. 

Fast jag är ändå glad för att jag fick den. Det är så här nära jag har drömt om hela tiden. 

4 minuter sedan, ToddeSwe sade:

Förklarade nyss för min pojk som sa att han var stolt över mig att jag inte känner att jag har gjort något speciellt utan att det var tur att den kom precis när jag stod där. 

Fast jag är ändå glad för att jag fick den. Det är så här nära jag har drömt om hela tiden. 

Hur kul som helst :thumbsup:

46 minuter sedan, ToddeSwe sade:

Och hade jag inte tagit med nig kameran när jag skulle på jobbintervju så hade jag aldrig fått den idag. Så ödet och en jäkla massa tur gav mig denna bild. 

Den bästa kameran är den man (alltid) har med sig. Och i mitt fall är det mobilen 😮.

1 timme sedan, Mr.T sade:

Den bästa kameran är den man (alltid) har med sig. Och i mitt fall är det mobilen 😮.

Beror på hur man ser på det, föredrar nog min Nikon här. En mobilbild på denna hade ju inte varit så skoj.

3 minuter sedan, Ulf Ekström a.k.a Himma sade:

Först och främst ett stort grattis till en kanonbild. :thumbsup: Inte nog med att kungen poserar fint så sitter den otroligt prydligt bland spindelväven med en ren och lugn bakgrund i dova toner som verkligen framhäver den i sin glans.

Tack Ulf, han valde ju platsen så ... :)

1 timme sedan, ToddeSwe sade:

Beror på hur man ser på det, föredrar nog min Nikon här. En mobilbild på denna hade ju inte varit så skoj.

Självklart, Todde ! Vad jag avsåg var att det var tur att du tog med dig din Nikon vid detta tillfälle, och inte bara vara utrustad med mobilen (som jag vanligtvis är), det var det jag menade och ingenting annat, fatttaruväl lr !? Får se hur vädret kommer att utveckla sig över helgen, kanske blir det en litet tripp för mitt vidkommande, om andan faller på.

Just nu, Mr.T sade:

Självklart, Todde ! Vad jag avsåg var att det var tur att du tog med dig din Nikon vid detta tillfälle, och inte bara bara var  utrustad med mobilen (som jag vanligtvis är), det var det jag menade och ingenting annat, fatttaruväl lr !? Får se hur vädret kommer att utveckla sig över helgen, kanske blir det en litet tripp för mitt vidkommande, om andan faller på.

Fattade! :)

Lycka till!