Jump to content
Sign in to follow this  
Cope

Läckö Slott!

Recommended Posts

Gästade Läckö Slott i Somras. Kul att man kan bocka av den från todo-listan. Tråkigt att det höll på att renoveras bara :)

Här är 8 varianter av bygget :)

1.

_8504551.jpg

2.

_8504553.jpg

3.

_8504565.jpg

4.

_8504575.jpg

5.

_8504578.jpg

6.

_8504584.jpg

7.

_8504589.jpg

8.

_8504590.jpg

Fin serie. 7 & 8 har ett härligt djup i sig, 4'an tycker jag blev för snålt med skärpedjupet. Hade varit snyggare om hela blomraden vore skarp.

Kul att du fått till lite olika kompositioner och kört med olika skärpedjup och förgrunder!! Bästa bilden på slottet är nog tvåan men jag blev lite förtjust i trean :)

2 timmar sedan, Rolf sade:

Fin serie. 7 & 8 har ett härligt djup i sig, 4'an tycker jag blev för snålt med skärpedjupet. Hade varit snyggare om hela blomraden vore skarp.

Tack :)

Ja, nu när du säger det så håller jag med angående fyran. Hade dock inte en tanke på att blända ner lite för att få hela raden skarp :)

1 timme sedan, sanne sade:

Hvilken smukt sted..fine fotos her 🙂

Tack Sanne :)

31 minuter sedan, Mathias sade:

Kul att du fått till lite olika kompositioner och kört med olika skärpedjup och förgrunder!! Bästa bilden på slottet är nog tvåan men jag blev lite förtjust i trean :)

Tack :)

Jag hade tid på mig att leka lite då dom andra hade problem med parkeringsautomaten :D

Förfarandet i bild 3 är egentligen tänkt att användas vid en solnedgångsbild där tex Kullaberg blir diffust i bakgrunden.

Kul med olika inställningar och vinklar, Klassikern nr 7 kanske jag gillar bäst ändå. Här var jag varje sommar på 80-talet. Väldigt påkostade utställningar av tidningen Land eller ev ICA kuriren

Tack Hasse :)

Första gången för mig :)

Nu behöver slottet nog påkostade renoveringar istället för utställningarna :D

2 minuter sedan, Ulf Ekström a.k.a Himma sade:

Det var länge sedan jag drack Läckö men har för mig att den är god.

1, 4 och 8 hamnar i topp här.

Hehe, Tack Himma :)

Tjusigt Cope, här har du en del uppslag till vykort! Håller med Rolf i hans kommentar, men alternativt kunde kanske bild 4 ha ännu kortare skärpedjup för att avleda blicken lite från bakgrunden. Men annars har du gjort ett bra jobb!:thumbsup: