Jump to content
Cope

Sofia & Antti´s bröllop i Arild.

Recommended Posts

Fotade mitt andra bröllop nu den 17/8 och jag tycker det är skitroligt. Stressigt och mkt att tänka på är det men trots allt så gillar jag det. På nåt sätt gillar jag pressen att leverera  och framförallt att utvecklas inom nya områden.

Dock är pressen inte rolig dagarna innan själva bröllopet men det släpper när man äntligen är på väg och ska dra igång projektet :)

Här kommer ett urval från Sofia´s och Antti´s bröllop...

1.

_8500018.jpg

2.

_8500074 1.jpg

3.

_8500085.jpg

4.

_8500190.jpg

5.

_8500224.jpg

6.

_8500245.jpg

7.

_8509621.jpg

8.

_8509748.jpg

9.

_8509781 2.jpg

10.

_8509805 1.jpg

11.

_8509812.jpg

12.

_8509828.jpg

13.

_8509834.jpg

14.

_8509943.jpg

15.

_8509975.jpg

Det var väl dagen i stora drag.....Tack för titten....

2 timmar sedan, malinhalvarsson sade:

Fina bilder! :D

Tack så mkt🙂

2 timmar sedan, Rolf sade:

Bra jobbat hela vägen! :thumbsup:

Jag bugar och bockar🙂

1 timme sedan, lillepv sade:

Bra jobbat.Brudparet kommer alldeles säkert tycka om dom fina bilderna.:thumbsup:

Tack, det får jag hoppas för nu är det försent att byta fotograf🙂

Tack så mkt Jens. Kul att höra🙂

Ja, jag har sökt efter lite nya utmaningar sista tiden. Kände att det var dags att försöka utveckla sig lite. Och jag måste säga att det är riktigt roligt att fota människor. Men jag har mkt att lära inom detta område också🙂

För den intresserade kan jag nämna att jag har använt blixt med en liten softbox  på bilderna där paret står uppe i grönskan.

Där är vi rätt olika, jag gillar inte att fota människor, men önskar att jag kunde. Det har nog med lite blyghet att göra, avskyr t ex att dirigera folk och säga hur dom ska stå, göra och se ut mm. Tar iofs emellanåt mer eller mindre "vanliga" naturliga bilder där dom helst inte anar något....:)

Du har utfört uppdraget väldigt bra! Dessa bilderna kommer dom säkerligen att bli nöjda med. Femman är lite utanför boxen och gillas extra :) Om det är något jag skulle anmärka på är att dom är ganska stela i sin hållning. Men jag vet, inte lätt att få människor att slappna av! Det är därför jag sällan fotar människor som jag inte känner. Kul att du ger dig på nya utmaningar. Du är duktig och modig :) 

2 timmar sedan, Rolf sade:

Jag säger det igen, otroligt bra. Nian är i en klass för sig!

Tack än en gång :)

2 timmar sedan, Jens Nilsson sade:

Där är vi rätt olika, jag gillar inte att fota människor, men önskar att jag kunde. Det har nog med lite blyghet att göra, avskyr t ex att dirigera folk och säga hur dom ska stå, göra och se ut mm. Tar iofs emellanåt mer eller mindre "vanliga" naturliga bilder där dom helst inte anar något....:)

Nja, vi är nog rätt lika trots allt :) Fast jag har tagit mod till mig och tvingat mig själv. Jag gillar inte heller att styra och ställa. Det är nåt jag måste jobba på så det kommer naturligt på nåt vis :)

2 timmar sedan, ToddeSwe sade:

Jag hittar flera guldkorn som jag gillar, bra jobbat Conny.

Tack så mkt Todde :)

51 minuter sedan, Mona sade:

Du har utfört uppdraget väldigt bra! Dessa bilderna kommer dom säkerligen att bli nöjda med. Femman är lite utanför boxen och gillas extra :) Om det är något jag skulle anmärka på är att dom är ganska stela i sin hållning. Men jag vet, inte lätt att få människor att slappna av! Det är därför jag sällan fotar människor som jag inte känner. Kul att du ger dig på nya utmaningar. Du är duktig och modig :) 

Tack Mona :)

Jag hoppas dom blir det :)

Jag håller med dig angående stelheten. Det är bl a nåt jag måste jobba på att försöka lösa. Men då detta område är helt nytt för mig så kretsar mina tankar hela tiden runt iso, bländare och slutartid, vilka gluggar som ska användas, blixtar, blixtstyrkor och gud vet vad. Tankarna far runt i skallen hela tiden då jag vill göra mitt allra bästa och framförallt inte misslyckas. Därför blir nog avslappningsdelen lidande. Men förhoppningsvis ska det väl bli bättre när jag känner mig tryggare i mig själv. Därför hoppas jag verkligen att jag får chansen att fota fler bröllop då det här är nåt jag vill bli bra på :)

Hehe, om du bara kunde ana hur jag mår dagarna innan bröllopen har gått av stapeln. Tror inte att du hade velat byta med mig

Riktigt bra fotat Cope :thumbsup: För att bara vara ditt andra bröllop så har du kommit långt!! Tror att brudparet blir väldigt nöjda med vad du åstadkommit!!

Ska jag välja några som sticker ut så blir det 7 och 9 men hela serien är lyckad.

Kul att höra Mathias :)

Jodå, nu har jag fått bekräftat att dom var nöjda med bilderna :)

Nu hoppas jag bara att jag kan få fortsätta öva inom detta område med nya bröllopspar :)

3 minuter sedan, Ulf Ekström a.k.a Himma sade:

Det här kan du vara väldigt stolt över. Ett svårt uppdrag som du slutfört på allra bästa sätt. :thumbsup:

Tack så hjärtligt. Riktigt roligt att höra :)

23 timmar sedan, Cope sade:

Tack Mona :)

Jag hoppas dom blir det :)

Jag håller med dig angående stelheten. Det är bl a nåt jag måste jobba på att försöka lösa. Men då detta område är helt nytt för mig så kretsar mina tankar hela tiden runt iso, bländare och slutartid, vilka gluggar som ska användas, blixtar, blixtstyrkor och gud vet vad. Tankarna far runt i skallen hela tiden då jag vill göra mitt allra bästa och framförallt inte misslyckas. Därför blir nog avslappningsdelen lidande. Men förhoppningsvis ska det väl bli bättre när jag känner mig tryggare i mig själv. Därför hoppas jag verkligen att jag får chansen att fota fler bröllop då det här är nåt jag vill bli bra på :)

Hehe, om du bara kunde ana hur jag mår dagarna innan bröllopen har gått av stapeln. Tror inte att du hade velat byta med mig

Jag förstår till 100%! Det är otroligt svårt att styra människor och att få dem att slappna av. Jag vet inte ens om jag skulle kunna lära mig det.. Mitt enda bröllop (puh...) där var brudgummen väldigt stel och hade väldigt svårt att vara spontan trots att vi hade förmånen att träna många gånger innan, så jag vet hur det är. Jag förstår om fotografer gillar att fota bröllop, men det är inget för mig. Jag avskyr stressen. 

2 timmar sedan, Mona sade:

Jag förstår till 100%! Det är otroligt svårt att styra människor och att få dem att slappna av. Jag vet inte ens om jag skulle kunna lära mig det.. Mitt enda bröllop (puh...) där var brudgummen väldigt stel och hade väldigt svårt att vara spontan trots att vi hade förmånen att träna många gånger innan, så jag vet hur det är. Jag förstår om fotografer gillar att fota bröllop, men det är inget för mig. Jag avskyr stressen. 

Ja, det är svårt och det blir ju inte lättare när man har fullt upp med sig själv 😀

Jag vet inte heller om jag kommer lära mig det men jag ska iaf inte ge upp ännu.

51 minuter sedan, gerard ohman sade:

proffsigt Conny!

brudgummen är nog lite tagen av stunden men bruden är ju sprudlande !

Jag gillar bilden med inramad brudgum😄...svårtolkad men kul!

Tack så mkt. Kul att höra🙂