Jump to content

Ormvråkarnas kväll :)

Recommended Posts

Just nu, Rolf sade:

Finns nog inga 100% säkra tillvägagångssätt. Det kan alltid bli fel hur man än gör .

Nä ändra inte i Lr. Låt kameran eller du bestämma WB.

Näh så är det nog ja, men man kan ju inte försöka låta bli de värsta fallgroparna. Och vitbalansen har ställt till det för mig innan.

Men det var ett tag sedan nu. Får väl leva på det! :)

Bra fångad bild på vråken! Den sista känns bäst tycker jag. Vråkar är lite brunaktiga så försök hålla fast vid lite varm färg på den. Kottarna känns dock för röda fortfarande. Har du använt blixt? Vad är det blåa inne i grenverket? 

Just nu, Mona sade:

Bra fångad bild på vråken! Den sista känns bäst tycker jag. Vråkar är lite brunaktiga så försök hålla fast vid lite varm färg på den. Kottarna känns dock för röda fortfarande. Har du använt blixt? Vad är det blåa inne i grenverket? 

Tack Mona!

Nej ingen blixt på det hållet. :) Det måste vara himmeln som syns igenom. Något annat kan det inte vara.

17 minuter sedan, ToddeSwe sade:

Tack Mona!

Nej ingen blixt på det hållet. :) Det måste vara himmeln som syns igenom. Något annat kan det inte vara.

Ok, såg framför mig att du tagit den på kvällen, så tänkte bara i dom banorna. Så korkat! Det är ju solen så klart:lol:

15 timmar sedan, Mona sade:

Ok, såg framför mig att du tagit den på kvällen, så tänkte bara i dom banorna. Så korkat! Det är ju solen så klart:lol:

Njae kvällsfotografering av fåglar med blixt har jag ännu inte funderat på. 😂

2 timmar sedan, Odie (Thomas) sade:

Sista bilden tycker jag också blev bäst, färgerna är de mest naturliga på fågeln, kul att du får se så mycket ute på dina turer i naturen. :thumbsup::thumbsup:

Hade jag gjort rätt och gett fan i att ändra pp vitbalansen så hade jag sluppit denna förnedring. 😃

Jag känner mig välsignad med tur.