Ove555 88 Posted August 12 Besökte Karlshamn i Lördags. Tog ganska många bilder där. Här dom jag tyckte blev bäst. Men sen var jag även på ett trevligt café till. men det visar jag i en annan tråd. 1. D800, Nikon 16-35, inst på 27 mm, bl 8, 1/250, iso 80. 2. D800, Sigma 15 mm, bl 9, 1/320, iso 64. 3. D800, Sigma 15 mm, bl 9, 1/320, iso 64. 1 Farsta (Hasse) reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
lillepv 608 Posted August 12 Fint dokumenterat. 👍 Antar att du skrivit fel datum i rubriken. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ove555 88 Posted August 12 Nu blev det ingen information till bild 4,5 och 6. För det gick inte skriva efter jag lagt in tredje bilden, så jag skriver det här i stället. 4. D800, Nikon 16-35, inst på 16 mm, bl 11, 1/200, iso 64. 5. D800, Nikon 16-35, inst på 16 mm, bl 13, iso 64. 6. D800, 16-35, inst på 27 mm, bl 10, 1/160, iso 64. Det skulle varit en bild till. Här är den: 7. D800, 16-35, inst på 35 mm, bl 14, 1/125, iso 64. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mathias 988 Posted August 12 Håller med lillepv, fint dokumenterat!! Kan vara läge att besöka Karlshamn då det var väldigt många år sedan man var där! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ove555 88 Posted August 12 Tack för dom kommentarerna lillepv och Mathias! 🙂 Quote Share this post Link to post Share on other sites
ToddeSwe 1463 Posted August 12 Svårt att misslyckas i Karlshamn bland alla fina gamla kåkar. Har planer för tunneln där men glömt kameran varenda gång jag är där. Gillar city-bilderna mest. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ulf Ekström a.k.a Himma 2374 Posted August 12 Fina stadsbilder där jag gillar 2, 4 och 6 lite extra. Blir lite kul tvist på kåkarna som hamnar i ytterkant på bilderna med det objektivet. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Cope 4537 Posted August 12 Fina bilder från Karlshamn👍 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Jens Nilsson 3309 Posted August 13 Snyggt dokumenterat av den staden, jag har aldrig varit där men ser fint ut. Men det ser väldigt folktomt ut, nånting jag skulle vilja uppleva när jag fotar i städer också, men det händer ju inte... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Farsta (Hasse) 750 Posted August 13 Fina bilder. Extrakul att se en stad man aldrig besökt. Blev sugen nu Quote Share this post Link to post Share on other sites
Whynot 117 Posted August 13 En fin serie av foton. Men som Jens sa vad folktomt. Tidigt på morgonen eller? Gillar vidvinkelobjektivet som en härlig känsla i statsbilder. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ove555 88 Posted August 13 16 hours ago, ToddeSwe said: Svårt att misslyckas i Karlshamn bland alla fina gamla kåkar. Har planer för tunneln där men glömt kameran varenda gång jag är där. Gillar city-bilderna mest. 15 hours ago, Ulf Ekström a.k.a Himma said: Fina stadsbilder där jag gillar 2, 4 och 6 lite extra. Blir lite kul tvist på kåkarna som hamnar i ytterkant på bilderna med det objektivet. 14 hours ago, Cope said: Fina bilder från Karlshamn👍 7 hours ago, Jens Nilsson said: Snyggt dokumenterat av den staden, jag har aldrig varit där men ser fint ut. Men det ser väldigt folktomt ut, nånting jag skulle vilja uppleva när jag fotar i städer också, men det händer ju inte... 3 hours ago, Farsta (Hasse) said: Fina bilder. Extrakul att se en stad man aldrig besökt. Blev sugen nu 3 hours ago, Whynot said: En fin serie av foton. Men som Jens sa vad folktomt. Tidigt på morgonen eller? Gillar vidvinkelobjektivet som en härlig känsla i statsbilder. Tack för kommentarerna! Blev också förvånad av att där inte var så mycket folk den tiden på Lördags-eftermiddagen ungefär mellan 16-17:30. Quote Share this post Link to post Share on other sites
sanne 528 Posted August 14 Fin serie her mange gode fotos..god skarphed gode kontraster 🙂 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ove555 88 Posted August 14 1 hour ago, sanne said: Fin serie her mange gode fotos..god skarphed gode kontraster 🙂 Tack för det Sanne! 🙂 Ja, kontrasterna och skärpan är ju ett par betydelsefulla detaljer när man fotograferar. 1 sanne reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites