Jump to content

Recommended Posts

Jag har under en tid funderat på att lägga en forumträff runt Jönköping/Gränna. Framförallt för att det blir lagom avstånd för de flesta så att även Stockholmarna kan ansluta utan större problem.

Det kan nog bli så att det kan bli en del förflyttning mellan dom olika objekten. Jag känner ju inte till så himla mkt i det området. Jag vet dock att det finns ett litet vattenfall som heter Hassafallet och det är beläget i Jönköpingstrakten. Inget stort fall med en rätt mysig promenad in i skogen längs vattenflödet som till slut tar en fram till fallet.

Sen vet jag en övergiven kraftstation en bit in i skogen i höjd med Gränna som jag skulle vilja ta mig en titt på.

Och sen har vi ju Braehus också där man kan knäppa ett par bilder :)

Känner ni till andra objekt som kan besökas så kom gärna med förslag.

Alla behöver ju inte åka med på allt om man absolut inte är intresserad(tänker på UE-objektet) utan man kan ju ha fria tyglar att åka på det man vill gruppvis istället??

Hur som helst så hade det varit roligt om vi alla kunde träffats iaf för en gång i livet :)

Lördagen den 5/10 tänker iaf jag och Fredrik förlägga i Jönköping/Grännaområdet. Det hade varit skitroligt om både Skåningarna, Smålänningarna, Göteborgarna samt Stockholmarna och kanske folk från andra landskap också kunde träffats för att käka lite korv tillsammans ;) 

Har en tanke om att träffas någon gång runt kl 10-11-tiden någonstans  i ovan nämnda område.

48 minuter sedan, ToddeSwe sade:

Lagom avstånd för mig :) Allt hänger på datum för mig. Så jag avvaktar och ser hur detta utvecklar sig.

Ok, kul...

Datumet är den 5/10.

45 minuter sedan, Rolf sade:

Låter intressant.

Kul, hoppas vi blir några stycken🙂

8 minuter sedan, Cope sade:

Ok, kul...

Datumet är den 5/10.

Kul, hoppas vi blir några stycken🙂

Svårt att sia så långt in i framtiden. 

Men kan jag så kommer jag. 

44 minuter sedan, lillepv sade:

Låter intressant.

Fallet i Röttle går ju inte av hackor heller.

Kul :)

Visst ja....det tänkte jag på men glömde skriva det. Röttle är ett självskrivet utflyktsmål :)

7 timmar sedan, Farsta (Hasse) sade:

Låter spännande. Lär finnas en tidig bit Riksetta nära "Uttern". Sen en drös övergivna stugor som hör till hotellet. Fina motiv

Jaså, låter intressant. Dom stugorna hade jag ingen aning om :)

Jag har ju varit frånvarande ett tag, mest pga semester men även bristande motivation. Men Cope var så snäll att meddela mig om denna träff idag, och som det verkar nu kan jag delta, det vore skitskoj att få träffa så många av er som möjligt för lite fotosnack och kanske även lite fotografering...:lol:

Jag skriver i alla fall upp det i kalendern!

5 timmar sedan, Farsta (Hasse) sade:

9 år sedan jag var riktigt aktiv inom UE men vid Grännas södra utfart låg ett övergivet diskotek många åkte till. Lär knappast vara kvar idag dock...

Men vi kan ju hoppas att stugorna är kvar :)

2 timmar sedan, Mathias sade:

Helt klart intressant!! Jag gör en notering i kalendern i alla fall, så får vi se när det närmar sig :)

Kul, hoppas du kan ansluta :)

2 timmar sedan, Ulf Ekström a.k.a Himma sade:

Detta är värt att kämpa för men måste kolla så jag kan komma ifrån då bara.

Kämpa på och säg till om du behöver hjälp i kämpandet. Jag är uppe i ett nafs och deltar i kampen :)

2 timmar sedan, Jens Nilsson sade:

Jag har ju varit frånvarande ett tag, mest pga semester men även bristande motivation. Men Cope var så snäll att meddela mig om denna träff idag, och som det verkar nu kan jag delta, det vore skitskoj att få träffa så många av er som möjligt för lite fotosnack och kanske även lite fotografering...:lol:

Jag skriver i alla fall upp det i kalendern!

Håller tummarna att det går vägen. Du är en av få som jag aldrig har träffat, och det hade jag gärna gjort :)

Kul!!! Jag hoppas kunna vara med. Som det ser ut nu så har jag inga hinder :) Ser särskilt fram emot Röttlefallet med omgivning. Där är så vackert!

Kanske kan några av oss samåka. Skriv gärna vilka vägar ni åker. Jag åker E20 från Gbg - Jönköping.

8 timmar sedan, Mona sade:

Kul!!! Jag hoppas kunna vara med. Som det ser ut nu så har jag inga hinder :) Ser särskilt fram emot Röttlefallet med omgivning. Där är så vackert!

Kanske kan några av oss samåka. Skriv gärna vilka vägar ni åker. Jag åker E20 från Gbg - Jönköping.

Kul att du också har möjlighet att ansluta :)

Tyvärr så passerar jag inte Götet denna gången :(

8 timmar sedan, lillepv sade:

Tyvärr.Fick precis veta att mitt yngsta barnbarn ska döpas 5/10.

Nej vad tråkigt. Iaf ur fototräffsynpunkt. Men du kanske har lust att ansluta lite senare under dagen om tillfälle ges? :)

4 timmar sedan, jeanettis sade:

5 oktober står jag redo med kameran... ska bli kul att träffa er👍

Hur kul som helst :)

56 minuter sedan, Odie (Thomas) sade:

Jag ska göra vad jag kan för att kunna följa med. :)

Kul, hoppas du har möjlighet att ansluta :)

Jag har som det ser ut nu inga hinder, så jag avser att komma, ser verkligen fram emot att träffas! :)Och vi får se längre fram hur det blir om Hasse också åker, då samåker vi. Men det är väl bra om vi bestämmer en mötesplats?

11 timmar sedan, Jens Nilsson sade:

Jag har som det ser ut nu inga hinder, så jag avser att komma, ser verkligen fram emot att träffas! :)Och vi får se längre fram hur det blir om Hasse också åker, då samåker vi. Men det är väl bra om vi bestämmer en mötesplats?

Hur kul som helst. Vi har känt varandra i rätt många år nu och har även haft en del affärer ihop. Det är verkligen dags att ses nu :)

Mig hittar du allra längst in i Polkapojkarnas lokal. Där inne sitter jag och smaskar på deras hallon/lakrits kolor :)

Nä, vi får fundera ut en bra plats att träffas på. Platserna jag har i skallen ligger ungefär i höjd med Gränna, Övergiven kraftstation, Röttlefall/by och Brae hus men det finns säkert något att fota nere i Jönköping också. Om inte annat så ska jag övernatta där nere :)

5 timmar sedan, Ninni sade:

Jag kommer också! Det blir min första fototräff !

Kul, det känns som att vi blir en hel del på denna träff :)

31 minuter sedan, Rolf sade:

Braehus känns väl som ett bra ställa att träffas, dit hittar alla.

Det låter som en bra plan. Den kör vi på tycker jag:thumbsup: