Jump to content
Sign in to follow this  
Cope

Platypod!

Recommended Posts

Sprang över denna lilla skapelsen strax innan semestern och är jäkligt sugen på att skaffa en. Och isf blir det nog den större även om den mindre enligt Scott Kellby också fungerar till större gluggar även om den inte riktigt är avsedd för det.

Jag tycker som sagt det ser intressant ut. Vad tänker ni om denna prylen??

https://platypod.com/

6 minuter sedan, Rolf sade:

Kul liten pryl, dock inget jag ser något användningsområde för egen del.

Nä, man ska ju helst se ett användningsområde om man ska köpa en sån :)

Det tror jag dock jag kan se för egen del i landskapsfotograferingen.

Hittade en konkurrerande platta som även är billigare :)

https://www.youtube.com/watch?v=oBJQc6iv6yM

Efter lite googlande så verkar den billigare varianten ha lite kvalitetsproblem. (Läste recensionerna på amazon)

Men om det är något avglrande för köpet får jag fyndera lite på🙂

Gött tips!! Den lilla ser jag mig själv kunna använda när jag fotar med pinhålskamera, då det kan vara en fördel att komma nära marken :)

La den stora i varukorgen hos amazon idag. Det är nog bara en tidsfråga innan jag fullföljer köpet🙂

Såg ut att kunna vara en behändig liten pryl, kan nog vara användbar även till makro i vissa fall, men jag får hejda mig med inköp i vilket fall. Men blir intressant att se vad du tycker om den sen!:)

8 timmar sedan, Jens Nilsson sade:

Såg ut att kunna vara en behändig liten pryl, kan nog vara användbar även till makro i vissa fall, men jag får hejda mig med inköp i vilket fall. Men blir intressant att se vad du tycker om den sen!:)

Absolut, det kommer en recension när den är inköpt och provad :)

8 timmar sedan, Jens Nilsson sade:

Hmm… man borde ju kunna skruva av stativhuvudet på stativet och göra en liknande egentillverkad platta..:confused0006:

Visst borde man kunna göra det om man har utrustning, lust och allt som krävs för att tillverka en sån. Det är ju inte någon raketforskning direkt. Men jag köper nog min. Det går både fortast och blir enklast :)

On 2019-08-13 at 3:02 PM, Cope sade:

Absolut, det kommer en recension när den är inköpt och provad :)

Visst borde man kunna göra det om man har utrustning, lust och allt som krävs för att tillverka en sån. Det är ju inte någon raketforskning direkt. Men jag köper nog min. Det går både fortast och blir enklast :)

Nej, i bland tjänar man på att göra det enkelt för sig, så jag förstår dig helt och hållet!:)

Fast det är ju trots allt kul emellanåt att pyssla och knåpa  med saker och ting.. Men man måste ju som du säger ha rätta förutsättningar för det...

16 minuter sedan, Cope sade:

Vet ej vad den väger. Betalade 118 pund ink frakt.

Ok, tack för klargörandet. Ser fram emot vad du kan åstadkomma med denna nya "leksak."  Kan lägga till att den väger 368 gram.

Kan du länka till sidan du köpte den, jag kan inte hitta den på Amazon.co.uk för 118 £ ( ~ 1 382 :- ).