Jump to content
Sign in to follow this  
Cope

Tv-laget 2019!

Recommended Posts

Fick i uppdrag att fota Tv-laget i Oskarström för några dagar sedan. Kanske inte rätt uppdrag för mig då jag hatar fotboll :D

Men sagt och gjort. Kom hem med 1396 bilder och har levererat strax över 300. Här är ett axplock från min dag. Och dom är inte omsorgsfullt utvalda heller då fotboll som sagt inte är min grej. Håller tummarna att jag någon gång kommer att få fota en korvätartävling istället. Det hade nog passat mig bättre :)

Nåväl, här är delar från matchen jag fotade....

1.

_8507411.jpg2.

_8507432.jpg

3.

_8507466.jpg

4.

_8507511.jpg

5.

_8507537.jpg

6.

_8507649.jpg

7.

_8507721.jpg

8.

_8507911.jpg

9.

_8507963.jpg

10.

_8508031.jpg

11.

_8508136.jpg

12.

_8508269.jpg

13.

_8508290.jpg

14.

_8508303.jpg

15.

_8508358.jpg

16.

_8508852.jpg

17_8508923.jpg

Kul och spännande att fotografera sånt som inte riktigt ingår i min portfölj.

Fotade i M-läge och med autoiso så jag hade kontroll över både slutartid och bländare.

Använde grupperad AF på uppvärmningen och då fungerade det fint. Men det blev en jäkla soppa då matchen började så då fick det bli singelpunkt som brukligt :)

Om vi börjar med korvätartävling hade du aldrig kunnat fota den för du hade varit med och högst troligt vunnit också. :lol:

Många fina sportbilder där 4, 6 och 8 är bäst. Ett par bilder lutar något hejdlöst så dom går bort hos mig samt att ett par st har det blivit några avklippta fötter och händer i vilket jag har lite svårt för. :thumbsup:

När jag fotar fotboll brukar jag ha runt 1/640 sek och autoiso. Kameran i slutarprioritet och någon fast vitbalans (inte så noga vilken för det justerar jag i efterhand, bara det inte blir olika). Vad använde du här?

Får man vara nyfiken på hur det kom sig att du fick detta uppdrag?

1 timme sedan, Ulf Ekström a.k.a Himma sade:

Om vi börjar med korvätartävling hade du aldrig kunnat fota den för du hade varit med och högst troligt vunnit också. :lol:

Många fina sportbilder där 4, 6 och 8 är bäst. Ett par bilder lutar något hejdlöst så dom går bort hos mig samt att ett par st har det blivit några avklippta fötter och händer i vilket jag har lite svårt för. :thumbsup:

När jag fotar fotboll brukar jag ha runt 1/640 sek och autoiso. Kameran i slutarprioritet och någon fast vitbalans (inte så noga vilken för det justerar jag i efterhand, bara det inte blir olika). Vad använde du här?

Får man vara nyfiken på hur det kom sig att du fick detta uppdrag?

Tack, har totalt missat att några bilder lutade så mycket. Här rätat upp många men uppenbarligen inte alla🙂

Jag fotade i M-läge med autoiso. F/2.8-4 och en slutartid mellan 1600-2000 om jag inte minns fel. Isot stoppade jag nog på 1250.

En kompis vidarbefodrade uppdraget till mig och jag tog chansen att få kontakt med Patrick🙂

1 timme sedan, lillepv sade:

Bra jobbat ovan som du är.

Tack🙂

1 timme sedan, Rolf sade:

För att inte vara din grej tycker jag nog du utfört uppdraget väl.

Tack så mkt🙂

6 timmar sedan, sanne sade:

Mange sjove fotos her..:-D  du har fanget dem meget godt og med fin skarphed i farten 🙂 nr9 og nr8

Tack Sanne :)

2 timmar sedan, Farsta (Hasse) sade:

Ser bra ut. Fint fångat. Märks att man knappt tittar på Tv längre. Kände inte igen en enda. Jo kanske den kortvuxne lite fyrkantige :)

Tack Hasse :)

Hehe, samma här. Den du känner igen gissar jag är Patrick Ekwall från tv4 :)

Tycker du lyckats bra med ditt uppdrag!  :)

Håller med Himma ang. en del lutande bilder och avklippta lemmar, men det går ju att rätta till. En del bilder kanske kunde beskäras lite tajtare tex 11, 12 och 13 så man får med lite mindre störande objekt!

Tack Mathias🙂

Håller nog med angående beskäringen på en del bilder nu i efterhand. Jag hade dock en annan tankegång vid redigeringsögonblicket. Men man lär förhoppningsvis så länge man lever.

Får jag detta uppdrag fler ggr så vet jag iaf att jag ska ha ett enbent stativ med mig😀

Det här har dy som sagt lyckats bra med, jag ska inte säga att jag hatar fotboll men är inte ett dugg intresserad. Så jag har inte provat fota nåt liknande heller så jag kan inte annat än säga att bortsett från missade upprätningar tycker jag du utfört uppdraget med bravur!:thumbsup:

16 timmar sedan, Jens Nilsson sade:

Det här har dy som sagt lyckats bra med, jag ska inte säga att jag hatar fotboll men är inte ett dugg intresserad. Så jag har inte provat fota nåt liknande heller så jag kan inte annat än säga att bortsett från missade upprätningar tycker jag du utfört uppdraget med bravur!:thumbsup:

Tack Jens🙂