Jump to content

Recommended Posts

Tack Ove för en trevlig cafébild. Gjorde först en färgversion med diverse justeringar vad gäller exponering, skuggor, högdagrar och skärpa m.m.

273249942_Caf-1-frg.thumb.jpg.966a6219d6e71ef942760b45edd78644.jpg

Kunde inte riktigt sluta där så jag gjorde även en svartvit variant i Silver efex Pro. Där la jag även dit lite korn som ska likna Ilford Delta 100 pro. Vet inte om likheten finns men caféet i sig såg lite gammaldags och mysigt ut så tänkte att det kunde passa med en svartvit bild. 

1868275734_Caf-1--svartvit.thumb.jpg.0cfc9f4b380582403af4f11ad597f240.jpg

Det ser bra ut både på färgbilden och den svartvita, förutom att det fortfarande är för ljust i fönsterna Tack för det ulf! 🙂

On 2019-08-01 at 10:36 PM, Ulf Ekström a.k.a Himma sade:

Tack Ove för en trevlig cafébild. Gjorde först en färgversion med diverse justeringar vad gäller exponering, skuggor, högdagrar och skärpa m.m.

Kunde inte riktigt sluta där så jag gjorde även en svartvit variant i Silver efex Pro. Där la jag även dit lite korn som ska likna Ilford Delta 100 pro. Vet inte om likheten finns men caféet i sig såg lite gammaldags och mysigt ut så tänkte att det kunde passa med en svartvit bild. 

1868275734_Caf-1--svartvit.thumb.jpg.0cfc9f4b380582403af4f11ad597f240.jpg

Nu kom den till sin rätt med tanke på inredningen. Snyggt!!!

On 2019-08-01 at 11:17 PM, Cope sade:

Riktigt snyggt jobbat Himma:thumbsup:

Tackar tackar. :)

On 2019-08-02 at 5:20 AM, lillepv sade:

Absolut, bra redigerat. Gillar färgvarianten mest.:thumbsup:

Tack till dig också. :)

19 timmar sedan, Ove555 sade:

Det ser bra ut både på färgbilden och den svartvita, förutom att det fortfarande är för ljust i fönsterna Tack för det ulf! 🙂

Tack Ove. Gjorde fönsterna mörkare först men då försvann en del av lystern i lokalen samt att det såg väldigt konstgjort ut på något vis. Smaken är som baken. :)

13 timmar sedan, lillepv sade:

Hade det varit mörkare i fönsterna hade bilden blivit helt platt enl min mening.

Håller med. :thumbsup:

10 timmar sedan, sanne sade:

Synes bedst om det i farver...ser bare hyggeligt ud 🙂 

Tusen tack. :)

5 timmar sedan, ToddeSwe sade:

Nu kom den till sin rätt med tanke på inredningen. Snyggt!!!

Så tänkte jag också. Tack Todde. :)

Tack för det Todde! Vad är Silver efex fox, Pro och Ilford Delta 100 Pro för något?  Har fotograferat ett Café till så sent som i går, ska visa det senare i en annan tråd.

16 minuter sedan, Mona sade:

Bra redigerat båda bilderna!

Tack Mona. :)

3 minuter sedan, Ove555 sade:

Tack för det Todde! Vad är Silver efex fox, Pro och Ilford Delta 100 Pro för något?  Har fotograferat ett Café till så sent som i går, ska visa det senare i en annan tråd.

Silver efexpro är en plugin till Photoshop för att konvertera till svartvitt. Ilford Delta 100 pro är en analog film.

1 minute ago, Ulf Ekström a.k.a Himma said:

Tack Mona. :)

Silver efexpro är en plugin till Photoshop för att konvertera till svartvitt. Ilford Delta 100 pro är en analog film.

Ok. Tack för den informationen! Det var intressant att få reda på.