Jump to content
ToddeSwe

Humlan som inte gick att rädda.

Recommended Posts

Han låg kvar så jag tog in honom och hedrade honom igen.

En bild på f18 ISO 720 105mm 1/200.

DSC_0688.thumb.jpg.01e598b63a5a5196ac109dd145b1e1d6.jpg

5 minuter sedan, Rolf sade:

Den ser levande ut i alla fall!

Ja av misstag så råkade benen dela på sig när den placerades med pincett så det ser bra ut. Tyvärr gillar jag inte riktigt blänket i det svarta.

Har testat lite olika inställningar och riktat om blixten men tyvärr.

Jo men nog tycker jag att den ser bra ut, att få en bra bild utan blänk i det svarta är näst intill omöjligt med blixt, det är ju reflektionerna av blixtljuset. Men det tillför ju i bland något också, speciellt i insekternas ögon tycker jag.  Det ger lite mer liv och kontrast i bilderna men man kan i bland bli tvungen att dämpa högdagrarna och det vita i efterbehandlingen.

9 timmar sedan, Jens Nilsson sade:

Jo men nog tycker jag att den ser bra ut, att få en bra bild utan blänk i det svarta är näst intill omöjligt med blixt, det är ju reflektionerna av blixtljuset. Men det tillför ju i bland något också, speciellt i insekternas ögon tycker jag.  Det ger lite mer liv och kontrast i bilderna men man kan i bland bli tvungen att dämpa högdagrarna och det vita i efterbehandlingen.

Tack, testade idag utomhus med naturligt ljus och min  nya softbox som kom i posten idag. Tack för redigeringstipset, men detta testade jag även igår. Tycker iaf det blev lite bättre idag.

DSC_0710.thumb.jpg.b2adfa4ded679843bc71abe87da90325.jpg