Jump to content
Sign in to follow this  
Ulf Ekström a.k.a Himma

Ett par skott med min Helios

Recommended Posts

Det här var riktigt snyggt!!:thumbsup:

Jag har plockat fram min ryss också, men inte kommit till skott ännu. Jobbar denna vecka och sen blir det semester, hoppas på lite tillfällen då så jag kommer igång. Kommer dock inte att ha någon tillgång till dator med ps, så om det blir nåt får vi se några veckor längre bort...

21 timmar sedan, Rolf sade:

Den har fin bokeh!

Jo tack, den levererar bara man plockar fram den. :D 

19 timmar sedan, Cope sade:

Mumz....ettan är riktigt nice:thumbsup:

Tackar tackar. 

13 timmar sedan, Jens Nilsson sade:

Det här var riktigt snyggt!!:thumbsup:

Jag har plockat fram min ryss också, men inte kommit till skott ännu. Jobbar denna vecka och sen blir det semester, hoppas på lite tillfällen då så jag kommer igång. Kommer dock inte att ha någon tillgång till dator med ps, så om det blir nåt får vi se några veckor längre bort...

Tack Jens. Jobb duger inte som undanflykt för även jag jobbar denna veckan. :D Om inte annat så ser vi fram emot många fina semesteralster från din sida senare då.

11 timmar sedan, sanne sade:

To søde billeder med en fin baggrund 🙂

Tack så mycket Sanne. :)

1 timme sedan, ToddeSwe sade:

Helt underbara! Skulle vilja ha ett sådant.

Vad heter det exakt? Och brännvidden?

Tack Todde.

Helios 44-2 58mm f2

Tror detta är samma modell som min. Den finns i lite olika utgåvor tydligen och med skiftande optisk kvalitet.

Helios på ebay 

44 minuter sedan, Ulf Ekström a.k.a Himma sade:

Tack Todde.

Helios 44-2 58mm f2

Tror detta är samma modell som min. Den finns i lite olika utgåvor tydligen och med skiftande optisk kvalitet.

Helios på ebay 

Jo jag såg det och en "äkta" helios är dyrare än en "kopia" för runt 500:- lappen...

10 timmar sedan, Ulf Ekström a.k.a Himma sade:

Tack Jens. Jobb duger inte som undanflykt för även jag jobbar denna veckan. :D Om inte annat så ser vi fram emot många fina semesteralster från din sida senare då.

Nja, det är väl ingen bra ursäkt men en förklaring, som tillsammans med andra förklaringar såsom dåligt med inspiration, idéer och väder, diverse andra projekt och sysselsättningar bidrar till en tillräckligt god ursäkt som duger för min del...:y15::ph34r:

Just denna vecka innan semestern har jag lite annat att pyssla med, bl a en del förberedelser av husvagnen och vi har precis bytt panel på framsidan av huset och det medförde lite efterdyningar som jag måste ta hand om. Därför ser jag semestern som ett startskott, jag hoppas på att få till några alster åtminstone.  Men man vet ju aldrig, tycker mitt intresse dalat något också...