Jump to content

Recommended Posts

2 minuter sedan, Rolf sade:

Snyggt, ettan vinner. Båda är skarpa och fina.

Tack Rolf! Ser du vattentornet i bakgrunden i tvåan? 😃

Snyggt jobbat Todde !

Du som producerar så ända in i h*lv*te med bilder, varför ansöker du inte om att få lägga upp dom på en stock-sida ? Om jag får mina bilder accepterade, då borde det inte vara några svårigheter för dig att få dina alster accepterade och kanske t o m sålda. Det kostar inget att försöka, så go for it ! 

20 minuter sedan, Rolf sade:

Ser ut som ett ufo som svävar.

Spindlarna från yttre världsrymden slår till igen. :)

Här skulle ju det svaret vara! :) Ska sova nu! :)

17 minuter sedan, Mr.T sade:

Snyggt jobbat Todde !

Du som producerar så ända in i h*lv*te med bilder, varför ansöker du inte om att få lägga upp dom på en stock-sida ? Om jag får mina bilder accepterade, då borde det inte vara några svårigheter för dig att få dina alster accepterade och kanske t o m sålda. Det kostar inget att försöka, så go for it ! 

Tack Mr.T tja jag tycker ju liksom bara det är kul att fota eller skapa något. Har nog aldrig tänkt att jag skulle kunna sälja mina bilder...  sen är jag lat och bekväm också. :) Dina bilder är på sagolika vyer som jag aldrig kommer att få fota så det kan jag förstå. Mina på en spindel på min uteplats. :)

2 timmar sedan, ToddeSwe sade:

Tack Mr.T tja jag tycker ju liksom bara det är kul att fota eller skapa något.

Jo, det har jag förstått.

Har nog aldrig tänkt att jag skulle kunna sälja mina bilder... 

Inte jag heller, men jag tog en chansning (med mobilbilder) , då jag tänkte att det går ändå aldrig vägen. Döm om min förvåning när jag fick ett godkännande :47:. Sedan är det en skillnad mellan vilja att sälja sina bilder och få någonting sålt. Men jag tycker det vore roligt om man fick veta att ens bilder kom till användning i ett större sammanhang, jag tror inte att jag skulle bli förmögen, men det skulle boosta egot :lol:.

Dina bilder är på sagolika vyer som jag aldrig kommer att få fota så det kan jag förstå. Mina på en spindel på min uteplats. :)

Det där spelar ju kvitta, kan jag upplysa om. Dina bilder håller så hög kvalité att jag skulle bli förvånad om du inte fick en acceptans. Jag kan ju tala om för dig att de provbilder jag skickade in, så var inte någon på några storslagna vyer i de Nepalesiska Himalaya. Men, det var bara ett förslag, du gör naturligtvis precis som du vill. Jag resonerar som så, att om jag lägger upp mina bilder på 500 px, Xponerat etc, varför inte lägga in dom i en bildbank också, om dom accepterar dom !?

18 timmar sedan, Cope sade:

Riktigt snyggt Todde. Ettan blir favoriten av dessa två. Vad är det för glugg du har använt?

Tack Conny! Det är mitt Sigma 105mm makro.

17 timmar sedan, Mr.T sade:

Jo, det har jag förstått.

Inte jag heller, men jag tog en chansning (med mobilbilder) , då jag tänkte att det går ändå aldrig vägen. Döm om min förvåning när jag fick ett godkännande :47:. Sedan är det en skillnad mellan vilja att sälja sina bilder och få någonting sålt. Men jag tycker det vore roligt om man fick veta att ens bilder kom till användning i ett större sammanhang, jag tror inte att jag skulle bli förmögen, men det skulle boosta egot :lol:.

Det där spelar ju kvitta, kan jag upplysa om. Dina bilder håller så hög kvalité att jag skulle bli förvånad om du inte fick en acceptans. Jag kan ju tala om för dig att de provbilder jag skickade in, så var inte någon på några storslagna vyer i de Nepalesiska Himalaya. Men, det var bara ett förslag, du gör naturligtvis precis som du vill. Jag resonerar som så, att om jag lägger upp mina bilder på 500 px, Xponerat etc, varför inte lägga in dom i en bildbank också, om dom accepterar dom !?

he he he

Jag skulle ju behöva lite bättre objektiv (läs Nikon original) så kan det göra så jag kan köpa sådana så varför inte. :)

Var finns dessa stocksidor?

Nu rodnar jag! :)

Har ju inget att förlora så varför inte! :)

PS. Har nu spenderat ca 30 min på 2 olika skitsidor iSTock och Getty där man var tvungen att ladda ner en app på telefonen men kom ändå inte vidare. Visste detta och kom på nu varför jag HATAR sådana här sidor som gör det nästan helt omöjligt att förstå hur dom vill ha det. Det tog tex 10 min att bara komma på ett namn för kunderna som dom skulle se. Dom tar inte Svenska åäö, testade oe som är i mitt namn men den tog inte det heller. Helt sjuka sidor! :) Skitarg nu! Måste lugna ner mig med en kaffe nu.

6 minuter sedan, Ulf Ekström a.k.a Himma sade:

Det är inte riktigt bra när du lägger två såna här bilder i samma tråd, det går ju inte att utse vinnare då. Sen får du en annan att känna sig rätt värdelös då man inte ens är i närheten av ett sånt här resultat.

Verkligen vackra bilder. :thumbsup:

Ha ha ha det var nog den bästa kritiken jag fått någonsin. :) Lovar absolut att dela på mina bilder i fortsättningen.

Är dom verkligen SÅ bra?

Jag visste först inte om dom var värda att visa er här utan tänkte bara ha dom på facebook-sidan.

Tack Ulf!

...jomenvisst är de superläckra! :wub:
Jag väljer ändå tvåan, just för bakgrunden - även om du inte hade skrivit här vad det eg är,
så är färgerna och ufo-silhuetten mysko nog för att sticka ut från mängden.  :star:

2 minuter sedan, A-L sade:

...jomenvisst är de superläckra! :wub:
Jag väljer ändå tvåan, just för bakgrunden - även om du inte hade skrivit här vad det eg är,
så är färgerna och ufo-silhuetten mysko nog för att sticka ut från mängden.  :star:

Tack A-L!

Jätteskoj att ni tycker om dom. Man kan få underbara skiftningar framåt kvällen när  solen håller på att gå ner vid min uteplats. 😃

4 timmar sedan, ToddeSwe sade:

Tack Conny! Det är mitt Sigma 105mm makro.

Aha, så du har investerat i ett makro. Det har jag missat :)

Just nu, Cope sade:

Aha, så du har investerat i ett makro. Det har jag missat :)

Förra sommaren när jag fotade först gräshoppor och sedan fjärilar så hade jag precis köpt det där. 😃

1 minut sedan, ToddeSwe sade:

Förra sommaren när jag fotade först gräshoppor och sedan fjärilar så hade jag precis köpt det där. 😃

Okej, då har jag nog glömt det istället för att ha missat det :D

7 timmar sedan, ToddeSwe sade:

Har ju inget att förlora så varför inte!

Precis !

7 timmar sedan, ToddeSwe sade:

Getty där man var tvungen att ladda ner en app på telefonen

Gör så är;

Ladda ner appen på telefonen, ladda in tre eller sex bilder som du har på datorn eller telefonen som du känner dig särskilt nöjd med och ladda upp dom i appen. Om du blir godkänd, (och det blir du), så får du en länk skickad til din e-postadress, som du måste klicka på, för att verifiera att du är du. När du har gjort det, så kan du ladda ner ett program som heter Deep meta. Där skiver du i dina uppgifter, och sedan är du kopplad till Getty och Istock.

Genom Deep meta kan du sedan ladda upp filer till Getty, där en person kommer att titta på dom för att godkänna dom, eller skicka tillbaka dom till dig för att kompletteras. När bilderna är godkända, läggs dom upp på Getty eller Istock, beroendes på (som jag förstått det) vilken klass bilderna håller. Mer om Deep meta kan du få reda på här

Sedan lägger du in så många bilder du bara kan, och hoppas på att någon kund skall tycka om just dina bilder, och så säger det Katching  i kassan. Konkurrensen är hård, det finns (om jag inte är felinformerad) 100 000 000 bilder att välja mellan, men om man inte är med på banan, lär det inte hända mycket.

Fantastiska bilder båda två, mycket fina bilder! Gillar färgerna och ljuset i båda två, så jag kan inte utse vinnare. :wub:

Gillar kontrasterna mellan dina och mina bilder, jag fokuserar ofta på insekten i sig och glömmer lätt bort bakgrunden och omgivningen. Men jag vill ju oftast få mina insekter och kryp så detaljerade som möjligt och därför blir det väl som det blir. Men det här behöver jag jobba med märker jag, få lite variation i mina bilder...!:)

Härliga bilder. Ser ut som Svampen i Örebro bakom :) Som Jens säger man tänker kanske inte så mkt på bakgrunden vid makro men det skall man nog göra ibland.

Tror du att bilderna skulle bli bättre med Nikon-optik? Det du har verkar ju ganska rosat