Jump to content
Mona

Jonsereds barnkammare!

Recommended Posts

Dessa bilderna är från förra helgen då jag var i Jonsered och letade efter kungen, men han behagade inte visa sig på hela eftermiddagen eller kvällen. Däremot var det full rulle hos familjen sädesärla där föräldrarna verkligen hade det kämpigt att mata alla ungarna som gapade outtröttligt efter mat. Fyra sländor inom loppet av en halvtimma kunde en enda unge sätta i sig! Tror det var fyra ungar, så ni fattar vilket jobb föräldrarna hade! 

Väldigt mycket cropp här tyvärr...

1.

_W2B5396_2048px.jpg

2.

_W2B5398_2048px.jpg

3.

_W2B5399_2048px.jpg

4. Föräldrarna blev både utskällda och jagade för att matningen inte gick tillräckligt fort! Föräldern ser rätt sliten ut.

_W2B5408_2048px.jpg

1 minut sedan, Ulf Ekström a.k.a Himma sade:

Snyggt fångat. :thumbsup: Kan tänka mig att Connys morsa hade det lika slitsamt när han var barn. :lol:

:sangry_fist_100-105:

Tack alla för snälla kommentarer :) 

On 2019-06-23 at 1:13 PM, ToddeSwe sade:

Fina bilder Mona, har du inte en konverter? Eller blir det för mörkt där?

Jag har haft det någon gång, men trivs inte med TC. Af blir lite långsam. Och ja, ibland kan det vara för mörkt där.

Mycket trevliga och snygga foton! Trean tycker jag är lite extra bra. Föräldern lägger huvudet lite på sned och verkar lite orolig för om ungen satt i halsen eller inte :)