Jump to content
ToddeSwe

Tranor i givakt

Recommended Posts

En LITEN sväng ikväll för att se om ett nytt häger-ställe levererade något idag.

Det blev ingen häger utan två Tranor på en åker istället. Och så länge jag får trycka lite så är jag inte så petig.

1.

_6106490.thumb.jpg.870151232bc87a0463edc0b8fc482265.jpg

2.

_6106498.thumb.jpg.ff71d1aad765b933ff4d580b0e7f2378.jpg

28 minuter sedan, Ulf Ekström a.k.a Himma sade:

Stiligt. Den första har du fått en väldigt fin bakgrund på. :thumbsup: Möjligen att den ser lite blå ut i fjäderdräkten, men det kanske är för att den står i skuggan. 

Tack, ja den står i skuggan med solljuset en bit bakom. Igen så har jag missat att kolla vitbalansen. Den står kvar på Som fotot i Lr.

Ändrade till dagsljus:

_6106490-2.thumb.jpg.7ea4cada2f75da4e00689c789a6c0bd6.jpg

Fina bilder! ettan är vinnare och version 2 något bättre:thumbsup::thumbsup:, jag kör alltid med auto vitbalans det kan bli fel ibland när man fotar inomhus men då justerar jag men ute brukar det fungera väldigt bra.

7 timmar sedan, Odie (Thomas) sade:

Fina bilder! ettan är vinnare och version 2 något bättre:thumbsup::thumbsup:, jag kör alltid med auto vitbalans det kan bli fel ibland när man fotar inomhus men då justerar jag men ute brukar det fungera väldigt bra.

Tack! Jag kör också auto alltid. Men ibland behöver jag ändra i Lr för att få det bra från Som fotografiet till dagsljus eller auto. 

9 timmar sedan, sanne sade:

Tranen med den ene fod 😄 ser sjovt ud..to fine fotos..det er nu en smuk fugl. 

Ja den är fin, tycker bara det var lite synd att den stod på samma ställe hela tiden. :)