Jump to content

Recommended Posts

Det var så längesedan jag tog några bilder med min fina gamla Helios 44M 58/2, så nu ikväll blev det några bilder tagna. Hittade tyvärr inte perfekt bakgrund för att göra Helios rättvis, så en annan dag måste vi gå på utflykt jag och Helios :) 

1.

_DSC5104_2048px.jpg

2.

_DSC5105_2048px.jpg

3.

_DSC5106_2048px.jpg

52 minuter sedan, Rolf sade:

Snyggt Mona, särskilt tvåan tycker jag.

Tack för det Rolf :) 

41 minuter sedan, Ulf Ekström a.k.a Himma sade:

Det är onekligen lite udda karaktär på de där ryssarna. Snyggt som attans blir det och även jag håller tvåan som etta. :thumbsup:

Tackar så mycket! Ja, ryssarna är grymma, men inte alla Helios ger fin bokeh. Just denna ska vara en av dom bästa. Det är stor skillnad  ifrån vilken fabrik dom kommer ifrån och vilken modell det är.

Kul att du är ute och luftar din gamla ryss igen. Det får du allt ta och göra till en vana. Snyggt jobbat och även jag framhåller tvåan som etta :)

1 timme sedan, ToddeSwe sade:

Tycker om den där "gluggen", jag måste nog hålla med de två föregående talarna om 2:an.

Tack, det gör jag med :) 

24 minuter sedan, Cope sade:

Kul att du är ute och luftar din gamla ryss igen. Det får du allt ta och göra till en vana. Snyggt jobbat och även jag framhåller tvåan som etta :)

Tack Conny! Jag ska ta mig i kragen för jag älskar Heliosen. Har bara glömt av den lite:y15:

12 timmar sedan, Mona sade:

Tack, det gör jag med :) 

Tack Conny! Jag ska ta mig i kragen för jag älskar Heliosen. Har bara glömt av den lite:y15:

Jag borde nog ta fram min också då den bara ligger i lådan. Och i skrivande stund så vet jag inte ens vad det är för gammelglugg jag har :D

Ja man kanske skulle rota fram ryssen!! Väldigt fint fotat alla fall, och jag som många andra håller nog tvåan som favorit :)

On 2019-06-08 at 8:09 AM, Fredrik H sade:

Grymt objektiv du har, som tar lika bra bilder.

Även fotografen har talang 😉

Ettan o tvåan blir etta.

Tack Fredrik! Ja, detta objektivet är verkligen ett fint exemplar. Har köpt det från Ukraina för några år sedan :) 

On 2019-06-08 at 1:23 PM, Cope sade:

Jag borde nog ta fram min också då den bara ligger i lådan. Och i skrivande stund så vet jag inte ens vad det är för gammelglugg jag har :D

Jag, det borde du:lol: Tror det är en Helios du har, men minns inte vilken modell!

On 2019-06-08 at 1:42 PM, Odie (Thomas) sade:

Tjusigt som bara den! gillar också tvåan men ettan ligger även den bra till. :thumbsup::thumbsup:

Tack och bock Thomas :)

4 timmar sedan, Mathias sade:

Ja man kanske skulle rota fram ryssen!! Väldigt fint fotat alla fall, och jag som många andra håller nog tvåan som favorit :)

Tack Mathias! Ja, rota fram ryssen nu :lol:

18 timmar sedan, Mona sade:

Jag, det borde du:lol: Tror det är en Helios du har, men minns inte vilken modell!

Det tror jag också. Du hjälpte ju mig med affären vill jag minnas🙂

Vi får försöka reda ut det en dag. Jag kan ju inte ha nåt som jag inte vet vad det är😀