Jump to content
ToddeSwe

Blåbandad jungfruslända

Recommended Posts

Vackert! och bra komponerad. Det är roligt att se trollsländor. Själv såg jag en makaonfjäril här om dagen i trädgården. 

1 timme sedan, Ove555 sade:

Vackert! och bra komponerad. Det är roligt att se trollsländor. Själv såg jag en makaonfjäril här om dagen i trädgården. 

Asså jag visste ju dom var fina, men denna har jag inte sett tidigare. Tack Ove!

50 minuter sedan, Rolf sade:

Det har du gjort bra Todde, skarpt och fina klara färger!

Tack Rolf, handhållet på 400mm. Mona nämnde att man kunde fota insekter med tele också.

Så när jag fick detta tillfället så. Blev ju bra fast det är ju inte så detaljrikt som ett makro-foto.

18 hours ago, ToddeSwe said:

Tack Rolf, handhållet på 400mm. Mona nämnde att man kunde fota insekter med tele också.

Så när jag fick detta tillfället så. Blev ju bra fast det är ju inte så detaljrikt som ett makro-foto.

Har inget makro. Ska prova mitt Tamron 70-200 att fota insekter med, och kanske även trädallén vid Växjö-sjön...

1 timme sedan, Ove555 sade:

Har inget makro. Ska prova mitt Tamron 70-200 att fota insekter med, och kanske även trädallén vid Växjö-sjön...

Tycker jag du ska göra, jag började med närbildslinser till mitt 24-70 objektiv för att se om jag gillade makro. En lite billigare variant för att slippa köpa på sig prylar man inte använder.

Riktigt vacker bild och kanonfint komponerad :) 

Ja, att fota större insekter som t ex sländor med tele är en fördel då man inte behöver gå så nära och då riskera att skrämma dem.

1 timme sedan, Mona sade:

Riktigt vacker bild och kanonfint komponerad :) 

Ja, att fota större insekter som t ex sländor med tele är en fördel då man inte behöver gå så nära och då riskera att skrämma dem.

Tack Mona, det var underbart att slippa gå fram och skrämma iväg den. För det är ju ett problem med mitt 105mm makro.

9 minuter sedan, Odie (Thomas) sade:

Fint fångat! maffiga färger,:thumbsup::thumbsup: tycker nog att det är mycket detaljer man ser håren på benen så den är nog en hanne, en hona hade haft rakade ben. :P

Tack Thomas, nu vet jag inte om du skojar eller inte. :)