Jump to content
Sign in to follow this  
Ove555

Visningstid av tagen bild D800?

Recommended Posts

För att se en tagen bild trycker man ju in knappen till vänster om symbolen som liknar en soptunna. Och på min D800 syns bara bilden eller bilderna jag tittar på i ca 5 sek, sedan måste jag trycka på knappen med en trekant igen för att vald bild ska synas. Det finns väl något alternativ i menyn så vald bild visas längre tid?

Har letat både i kamerans menyer och i användarhandboken men har inte hittat något om det. Men på min D7100 visas bilden i ca 20 sek.

Sen en sak till som var lite konstig med D800:an vid senaste fotograferingen var att helt plötsligt gick det inte se något annat än en randig mestadels grön bild som rörde sig uppifrån och ned. Men sedan provade jag att ta ut batteriet och sätta dit det igen och då blev den ok igen.

IMG_1497.JPG

Tror det är ditt minneskort som lägger av. Så såg mitt ut när jag använde ett dåligt kort. Prova byt kort 

Ang tid. Kolla sidan 292.

32 minutes ago, Fredrik H said:

Tror det är ditt minneskort som lägger av. Så såg mitt ut när jag använde ett dåligt kort. Prova byt kort 

Tack för det. Ska titta på sidan 292 i morgon. Dåligt ska det inte vara. Det är nog mitt nyaste minneskort, ett CF Lexar professional på 32 gb. Men ska se till att ha minst ett minneskort till med mej utöver det här när jag är ute på utflykter och fotograferar för säkerhets skull.

Du formaterar väl kortet i kameran efter du tankat över bilderna till datorn? Om du bara raderar bilderna från kortet kan det bli såhär.

20 hours ago, Fredrik H said:

Det stämmer. Det står på sidan 292 i användarhandboken hu man ändrar visningstiden. Har nu ändrat från 4 sek till 20 sek. Tack för det Fredrik!

10 hours ago, Rolf said:

Du formaterar väl kortet i kameran efter du tankat över bilderna till datorn? Om du bara raderar bilderna från kortet kan det bli såhär.

Har tankat över bilder från det här minneskortet till datorn, kommer inte i håg om jag tankat över alla bilderna på minneskortet till datorn. Har aldrig formaterat det vad jag kommer ihåg. Men kommer det inte upp ett meddelande på kamerans Lcd-display om det behöver formateras?

Där har du orsaken till att kortet inte funkar. Man bör formatera kortet i kameran efter varje gång man tankat över bilderna. Nej det kommer inte upp ett meddelande i displayen.

2 hours ago, Rolf said:

Där har du orsaken till att kortet inte funkar. Man bör formatera kortet i kameran efter varje gång man tankat över bilderna. Nej det kommer inte upp ett meddelande i displayen.

Ok. Tack för dina svar!