Jump to content
Farsta (Hasse)

Raggarfesten ( tycker den platsar bland högtider :) )

Recommended Posts

Blev tyvärr fiasko. Kameran var delvis inställd för nattfotografering kvällen innan. IBIS "In Body Image Stabilisation" avstängt. Stod på A och bländare 6,7 när jag hade haft fina 1.8 att leka med. Blev tider runt 1/15 och nästan alla skakiga.  Klumpigt inte kolla sånt. Hade behövt bra bilder

Inte riktigt samma fina stämning som Lucia men det var ju utomhus nu och mer folk. Lite kul dock att se hur två japanska bilar fick "slåss mot varandra". Som Gladiatorer tills båda var sönderknycklande. Då fick var och en gå lös med stenblock etc. Vissa år har alla delar kunnat passera genom en vigselring typ ;) Sen givetvis tokvarva tills de skär. Nissan höll  1 h medan Subban dog nästan direkt. Men kanske hade den fått oljeläckage.

mini_P6011317.JPG

mini_P6011321.JPG

mini_P6011325.JPG

mini_P6011345.JPG

mini_P6011342.jpg

IMG-a43533591da11754efcb678fc3e2dc6e-V.jpg

Synd att du missade inställningarna på kameran. Lider med dig och jag vet bistert hur det känns :(

Det var dock ändå roligt att få ta del av vad du upplevde på plats :)

Ja hade varit bättre bara valt auto/grönt/intelligent läge denna gång. Är man osäker om man ställt in allt korrekt eller ber en vän fota kan det vara bäst. Blir ju aldrig dåligt - men kanske inte heller helt bra. Använder det aldrig.

Tog bort en bild som visar nåt man körde på Kiviks marknad för länge sedan. Nog sagt ( fotade bara tältet). Kändes så fel.

Kul att få se bilder från en raggarträff, det hör inte till vanligheterna. :thumbsup: Givetvis trist att komma hem och inse att man har missat inställningarna och att det är för sent att göra något åt det. Ska jag vara petig så stör soptunnan i sista bilden mer än oskärpan.