Jump to content
ToddeSwe

Mag-stativ

Recommended Posts

Hej

Titta vad jag hittade i förrådet. Fick detta av min farsa samtidigt som jag fick en filmkamera när sonen var född. 

Han använde detta när han filmade bröllop och längre tillställningar. 

Så jag skruvade på det på kameran och jag tror kanske det kan funka för att bli stabilare och mobilare. 

F088D683-B7D5-4D14-970B-54884124BB6A.thumb.jpeg.cbbfb617a0ca196e7247f83da68d5cc0.jpeg

1 minut sedan, Rolf sade:

Du får inte nysa eller hosta när du har den på dig. :D

Nu ska vi inte vara sådana. Det kan man inte göra i vanliga fall heller. 😃

1 minut sedan, Ulf Ekström a.k.a Himma sade:

Hur är det tänkt att användas?

Remmen går runt nacken och slutet på stativet på magen/bröstet. 

2 minuter sedan, ToddeSwe sade:

Remmen går runt nacken och slutet på stativet på magen/bröstet. 

Blev lättare att förstå när du ändrade titeln på inlägget också. :D Om det räcker till så borde det bli ändå bättre stöd om du sätter fast det i stativfoten på objektivet.

Kan lika väl berätta det. 

Jag har på senare tid fått ont i muskelfästen i armar, knä och händer plus fötterna. Slutade med en kortisonmedicin jag haft i ca 10 år för magen lite för hastigt hoppas jag. Men samtidigt så är muskulaturen försvagad och därför söker jag lösningar som det här. 

Är rädd för att det kanske kan vara reumatiskt och väntar på svar från läkare. 

Just nu, Ulf Ekström a.k.a Himma sade:

Blev lättare att förstå när du ändrade titeln på inlägget också. :D Om det räcker till så borde det bli ändå bättre stöd om du sätter fast det i stativfoten på objektivet.

Ha ha såg det sen. 

Där sa du något. Fast jag tycker jag fick till det ganska hyfsat bra ändå. Men ska testa det. 

Just nu, Rolf sade:

Vi håller tummarna för dig att det går bra och inte är så farligt!

Tack det hopoas jag också verkligen. 

Jag vill se en selfie när du har denna på dig! Krya på dig, hoppas du blir bättre. Förstår om du söker lättare lösningar. Hobbyn vi har blir av någon anledning bara tyngre :o

16 timmar sedan, Mona sade:

Jag vill se en selfie när du har denna på dig! Krya på dig, hoppas du blir bättre. Förstår om du söker lättare lösningar. Hobbyn vi har blir av någon anledning bara tyngre :o

Här kommer den. Bakom armen går stödet. Ja just nu är det jobbigt att bara lyfta kameran  😃

E22BD31C-5927-4268-B8CF-B072CA02CFD4.thumb.jpeg.1ab33a4f407e2e3aeb799ded7720336b.jpeg

18 minuter sedan, Cope sade:

Hur tycker du att det funkar med det stativet??

Helt klart stabila när jag står upp eller sitter ner utan benen som hjälp. MEN det blir otympligt att handha...

MEN jag fick besked idag och det är iaf INTE reumatiskt. :)  Alltid något!

9 timmar sedan, ToddeSwe sade:

Helt klart stabila när jag står upp eller sitter ner utan benen som hjälp. MEN det blir otympligt att handha...

MEN jag fick besked idag och det är iaf INTE reumatiskt. :)  Alltid något!

Skönt att höra...👍

Tråkigt med dina besvär men skönt det inte var reumatiskt. Men skulle det fortsätta har du Micro 4/3 systemet att kolla på. Skulle säga du förlorar väldigt lite i bildkvalité men tappar flera kg i vikt ( beroende på optik förstås. Huset alltid lättare). Det är inte ovanligt att man byter  pga detta. 

12 timmar sedan, Farsta (Hasse) sade:

Tråkigt med dina besvär men skönt det inte var reumatiskt. Men skulle det fortsätta har du Micro 4/3 systemet att kolla på. Skulle säga du förlorar väldigt lite i bildkvalité men tappar flera kg i vikt ( beroende på optik förstås. Huset alltid lättare). Det är inte ovanligt att man byter  pga detta. 

Ja jag är verklig glad för att det inte var det. Njae jag hänger nog kvar på det jag har skrapat ihop nu. Fast en D750 blir det nog inom en överskådlig framtid. Hörde av en bekant att en D810 med mitt 150-600 inte var en bra ide. 810 var visst inte så bra på att hantera det där...