Jump to content

Recommended Posts

10 minutes ago, Cope said:

Det är bara till att lyfta på hatten och säga grattis till ett trevligt möte👍

Tack skall du ha Cope. Ja, det var en givande och trevlig morgon jag hade!

Beundransvärt att du orkar vara på plats den tiden, men det gav resultat och då är det värt det! finfina bilder! Jag träffade också bävern i går, men lite längre upp i ån, men då var det nästan mörkt och hopplöst att fota :( 

Fina bilder Rolf. Har aldrig sett en bäver i det vilda så det är kul att se dina foton. Måste vara en upplevelse

21 hours ago, ToddeSwe said:

Kan man se det i exif?!

Ja med ett program som heter Photo me

21 hours ago, Farsta (Hasse) said:

Häftigt att få den den så här tydligt

Riktigt häftigt var det!

17 hours ago, Mona said:

Beundransvärt att du orkar vara på plats den tiden, men det gav resultat och då är det värt det! finfina bilder! Jag träffade också bävern i går, men lite längre upp i ån, men då var det nästan mörkt och hopplöst att fota :( 

Som tur är har jag inte ont av att gå upp tidigt och det är tyvärr då man bör vara på plats för att få de bästa bilderna.

7 hours ago, Whynot said:

Fina bilder Rolf. Har aldrig sett en bäver i det vilda så det är kul att se dina foton. Måste vara en upplevelse

Tack Eddie. Ja det var en upplevelse, det var exponeringstiden också 1/15 sekund!

4 hours ago, Odie (Thomas) said:

Verkligen fina bilder Rolf!:thumbsup::thumbsup:  ännu ett bevis för att det lönar sig att vara uppe med tuppen, eller kanske före tuppen till och med :D

Tack så mycket Odie. Ja det lönar sig att vara ute tidigt om inte annat för att det är så underbart att bara sitta och njuta av morgonen!

2 minutes ago, Farsta (Hasse) said:

Vi har gott om bäver nära mig. Nu blev jag nyfiken att testa.

Klart du skall ut och fota bäver om du har inpå knuten, gå ut tidigt då är chansen störst och tänk på att dom ser dåligt men hör bra!

22 minuter sedan, Rolf sade:

Ja med ett program som heter Photo me

Fristående program eller instick till webbläsare? Var hittar man det?

Ett fristående program, gratis. Jag har inte länken här men googla Photo me så bör du få napp.

On 2019-06-02 at 9:25 PM, ToddeSwe sade:

Kan man se det i exif?!

Jag använder en liten plugin till LR som heter "Show focus points" där man kan se det mesta plus avstånd. Kan laddas ner HÄR.

On 2019-06-03 at 7:48 PM, Rolf sade:

Ett fristående program, gratis. Jag har inte länken här men googla Photo me så bör du få napp.

Tack då kolla jag det!

23 timmar sedan, Mona sade:

Jag använder en liten plugin till LR som heter "Show focus points" där man kan se det mesta plus avstånd. Kan laddas ner HÄR.

Tack! Skulle vilja slippa ta in bilden i Lr, men denna kan man kanske få nytta av i andra lägen. Tack!

45 minuter sedan, ToddeSwe sade:

Tack då kolla jag det!

Tack! Skulle vilja slippa ta in bilden i Lr, men denna kan man kanske få nytta av i andra lägen. Tack!

Ok, trodde du använde LR!

4 minuter sedan, Mona sade:

Ok, trodde du använde LR!

Jo det gör jag, men när jag vill kolla en bild från en annan fotograf så vill jag inte importera den i Lr.

37 minuter sedan, ToddeSwe sade:

Jo det gör jag, men när jag vill kolla en bild från en annan fotograf så vill jag inte importera den i Lr.

Aha, trodde det var dina egna du ville se avståndet på!