Jump to content
ToddeSwe

Skäggdopping Kyrkviken ikväll. :)

Recommended Posts

1 minut sedan, Rolf sade:

Tjusigt Todde, snygga färger.

Tack Rolf, sista gången jag fotade på dagen. :) Iaf djur eller fåglar. Vilken skillnad det blir.

Visst är det skillnad på morgon, kvällsljus och mitt på dagen ljus. På söndag åker jag 04.00 till Kungsfiskaren!

1 minut sedan, Rolf sade:

Visst är det skillnad på morgon, kvällsljus och mitt på dagen ljus. På söndag åker jag 04.00 till Kungsfiskaren!

Ja verkligen, tyvärr är jag helt slut på morgonen och annat så det får vänta ett tag...

Så är det, vissa är morgonmänniskor, andra inte. Tur att det finns fint kvällsljus också!

1 timme sedan, Rolf sade:

Så är det, vissa är morgonmänniskor, andra inte. Tur att det finns fint kvällsljus också!

Om jag fick sova på natten så hade jag fixat att gå upp. :) Efter en veckas jobb så vill man sova ut på helgen.

Jag får leva på kvällsljuset ett tag till.

4 timmar sedan, Odie (Thomas) sade:

Helt klart mycket bättre ljus i dessa bilder, synd att du har problem med sömnen men visst funkar kvällsljus också, du fick fina färg speglingar i vattnet. :thumbsup::thumbsup:

Eller hur Thomas. Ja det är ett gissel att bli äldre för en del av oss. Inget allvarligt men tillräckligt för att jag ska vara trött på dagarna. 😃

Jag är nöjd med min andra resa idag. 

6 minuter sedan, Mathias sade:

Trevliga bilder med fint ljus och härliga färger :)

Tack Mathias, ja det blev bra mycket bättre än tidigare idag. 😃

5 minuter sedan, Fredrik H sade:

Tjusiga fåglar Todde. Kul att du verkar ha hittat ditt rätta element. 👍👍

Tack Fredrik! Du har ett finger med i spelet. 😃 Utan din uppmuntrande kommentar när jag hade fotat i 2 månader så hade jag haft massor av pengar i lådorna istället för fotoprylar. 🤪 Tack!

Nu är detta nyheters behag så jag kommer nog att fortsätta med makro och landskap när jag känner mig säker på det nya långa objektivet. 

9 minuter sedan, Farsta (Hasse) sade:

Bra idé att beta av de olika användningsområdena

Ja man måste prova allt en gång. 😃

Problemet är ju att vissa delar kostar ju en slant. Det finns ju flera jag inte provat ännu. Astronomi nattfotografering, människoporträtt, och säkert några till. 

Var sak får ha sin tid. 

21 minuter sedan, Farsta (Hasse) sade:

Lite off topic. Är det svårt fota skarv? Hade möjlighet igår. Satt 5 m bort som en svart urtidsfågel. Lite obehaglig

Jag försökte i huseby vid bron som går utanför huseby väg 23. Men så fort den såg mig så stack den. Verkar vara skygg som fan. 

2 minuter sedan, Farsta (Hasse) sade:

Den satt kaxig på en stolpe i kanalen. Kunde fått extremt bra bilder på den. Hade med en motsvarande 200 mm brännvidd dessutom

Varför tog du inte tillfället i akt då?

Just nu, Farsta (Hasse) sade:

Lite bekväm. Båten gjorde några knop framåt och fel lins på. Ångrar det nu. Hade hunnit

he he he ....