Jump to content
Mona

Ramhultaträffen ur ett Canonperspektiv

Recommended Posts

Vi hade som vanligt en väldigt trevlig träff, och det var kul att få träffa Fredrik också för första gången :) Det började med regn, men så småningom så höll det upp mest hela dagen, och tack och lov utan sol! Ljuset var perfekt med fina djupa kontraster och färger i det gröna. Dock fick jag inte så många bilder med hem, och absolut inga som vinner tävlingar. Har blivit otroligt ringrostig i landskapsfotografering. Här kommer i alla fall några blandade alster från dagen!

1. Någon svampliknande växt

_W2B3509.jpg

2.

_W2B3512.jpg

3. Svartvit variant. Vilken föredrar ni?

_W2B3512_sv.jpg

4. Insekt av okänd sort

_W2B3550.jpg

5. Gurkspindel

_W2B3568.jpg

6.

_W2B3552.jpg

7.

_W2B3585.jpg

8.

_W2B3583.jpg

9.

_W2B3504.jpg

10.

_W2B3514_sv.jpg

Här kommer också några mobilbilder!

11. Det glada gänget och obligatorisk korvgrillning!

Himma, Conny, Mathias, Fredrik.jpg

12. Himma och Fredrik har sett något!

Himma, Fredrik.jpg

13. Conny och Mathias sågs från fallets övre del. Det är högre än det ser ut!

Conny, Mathias.jpg

14. Dagens häftigaste kamera med dess ägare! Jag ser fram emot bilderna :) 

Mathias.jpg

Det var allt jag hade att bjuda på för denna gången! Tack för titten!

Fin serie Mona, ni ser ut att ha haft en fin dag. Jag föredrar nog tvåan framför trean men de bästa är spindelbilderna och de svartvita på fallet.

Billede nr 9 og nr 10...normalt bryder jeg mig ikke om sort hvid..men de er super gode synes jeg ..dem af vandet...Også kunne jeg da godt tænke mig at vide hvem er hvem på billede 11...ved kun hvem der er Conni 🙂 som altid bliver der spist pølser 😄 

31 minuter sedan, sanne sade:

Billede nr 9 og nr 10...normalt bryder jeg mig ikke om sort hvid..men de er super gode synes jeg ..dem af vandet...Også kunne jeg da godt tænke mig at vide hvem er hvem på billede 11...ved kun hvem der er Conni 🙂 som altid bliver der spist pølser 😄 

Från höger står Jag (Himma), Cope, Mathias och Fredrik. Lite komiskt att inte Conny har en korv i handen just här på bilden. :lol:

41 minuter sedan, Ulf Ekström a.k.a Himma sade:

Från höger står Jag (Himma), Cope, Mathias och Fredrik. Lite komiskt att inte Conny har en korv i handen just här på bilden. :lol:

Du menar från vänster va????😮

Ja det var kul att ses igen!! Du har får med dig fina bilder hem, kul med lite makro också :thumbsup:

Ormbunken gillas bäst i färg men dina svartvita på fallet går inte av för hackor!! Favoriten i serien blir nr 10.

Tack alla för kommentarerna! Ser väl mina bilder mest som en dokumentation från en trevlig dag än som konstnärliga alster. Ska jag fota seriöst så gör jag nog det bäst ensam, men jag älskar fototräffar och att träffa likasinnade, så jag hoppas det inte dröjer alltför länge innan vi ses igen :) 

3 minuter sedan, Mona sade:

..... jag älskar fototräffar och att träffa likasinnade, så jag hoppas det inte dröjer alltför länge innan vi ses igen :) 

Det hoppas inte jag heller att det gör. Riktigt roligt att äntligen ses igen :)

14 timmar sedan, Ulf Ekström a.k.a Himma sade:

Trevligt med presentation och gällande korven... dagens kameror har inte så snabba slutartider att man hinner fånga Conny med korv i handen. Då måste man nog använda blixt också för att frysa händelsen. :D

Äntligen lite Canonbilder och det är klart där finns vinnare! 

9:an är grymt bra och det är gurkorna också.

Vill nog gärna höra mer om attackspindeln. Det känns som något utelämnas mellan raderna. Kom alla med hem eller blev någon uppäten?

Nr 13 gillas också mycket, perspektivet och storleksförhållandena. 

Det spelar ingen roll vad du fotar för det blir bra ändå tycker jag. :)

De svartvita sticker ju ut, men även den första bilden går jag igång på.

Kul att se ansiktena!

Det var fina bilder rakt igenom, är särskilt impad av bilderna på gurkspindeln, skarpa och fina. Otroligt bra för att vara tagna i naturligt ljus! Bild 7 blir också en favorit, och kul att se lite bilder på deltagarna också!:thumbsup:

Tack Martin, Todde och Jens :)

14 timmar sedan, Martin sade:

Vill nog gärna höra mer om attackspindeln. Det känns som något utelämnas mellan raderna. Kom alla med hem eller blev någon uppäten?

Jo, Fredrik blev rejält attackerad bara genom att spindeln var där, denna enormt stora spindel, ca ½ cm lång! Nästan så vi fick ringa ambulans faktiskt :P MEN, han var superduktig på att hantera sina rädslor trots allt. Och detta menar jag verkligen! 

4 timmar sedan, Jens Nilsson sade:

Det var fina bilder rakt igenom, är särskilt impad av bilderna på gurkspindeln, skarpa och fina. Otroligt bra för att vara tagna i naturligt ljus! Bild 7 blir också en favorit, och kul att se lite bilder på deltagarna också!:thumbsup:

Så glad jag blir att du, mästarnas mästare här på forumet är imponerad av min lilla spindel! Jag hade själv velat komma närmare och inte behövt croppa så mycket, men det var en snabb rackare som jag och Himma gjorde allt för att jaga! Det var inte lätt att ligga på kortaste närgräns!

14 timmar sedan, Mona sade:

Tack Martin, Todde och Jens :)

Jo, Fredrik blev rejält attackerad bara genom att spindeln var där, denna enormt stora spindel, ca ½ cm lång! Nästan så vi fick ringa ambulans faktiskt :P MEN, han var superduktig på att hantera sina rädslor trots allt. Och detta menar jag verkligen! 

Så glad jag blir att du, mästarnas mästare här på forumet är imponerad av min lilla spindel! Jag hade själv velat komma närmare och inte behövt croppa så mycket, men det var en snabb rackare som jag och Himma gjorde allt för att jaga! Det var inte lätt att ligga på kortaste närgräns!

Nä det är svårt att hinna vara med när dom rör på sig, när man ligger på kortaste närgräns. Även om man som jag ofta backar lite så handlar det ändå bara om några mm så i bland hinner man ju inte ens sikta in sig på dom innan dom försvunnit, så det här var mycket bra jobbat!:)