Jump to content

Recommended Posts

I lördags var jag med fågelklubben på exkursion till Österlen. Tyvärr var det väldigt dimmigt till långt in på eftermiddagen så vi fick väl inte se och höra allt som vi ville. Trevligt var det dock ändå och fikan var som alltid väldigt god.

#1 När jag klev ut från huset för att starta resan prasslade det under rosbusken. Vi hann att säga god morgon till varandra innan jag drog vidare.

Igelkott.thumb.jpg.eb845921a468c5696682f7a4eebdb3f1.jpg

#2 Törnsångaren sjöng för oss i dimman.

679368311_rtsngare.thumb.jpg.9afbfe13b20b8f496fbc760524cf58ca.jpg

#3 Det var egentligen kornsparv vi ville se men fick nöja oss med gråsparvar.

64771391_Grsparv.thumb.jpg.b4d809c61d1cb12b885233e599dc4367.jpg

#4 I det gula rapsfältet satt en buskskvätta.

1579324782_Buskskvtta.thumb.jpg.62a9df78b32031a13b7306cb7acef304.jpg

#5 En röd glada seglade förbi oss när vi spanade ut över de skånska slätterna.

315976504_Rdglada.thumb.jpg.e4fd4d11a5330a55a9c5df199c10aaa0.jpg

Men så roligt med en liten kotte utanför huset! För några år sedan hade vi en hel familj, förutom pappan, under vår altan halva sommaren. Det var riktigt mysigt :) Nr 3 & 4 gillar jag verkligen! Sparvarna är en kul bild, och buskskvättan är ju otroligt bra fångat. Den sticker verkligen ut :wub:

Finfin serie , kul med igelkotten, vi hade en under vår altan för många år sen men har inte sett någon häromkring på länge nu...  4 och 5 blir mina vinnare, men alla var riktigt trevliga!:thumbsup:

18 timmar sedan, Mona sade:

Men så roligt med en liten kotte utanför huset! För några år sedan hade vi en hel familj, förutom pappan, under vår altan halva sommaren. Det var riktigt mysigt :) Nr 3 & 4 gillar jag verkligen! Sparvarna är en kul bild, och buskskvättan är ju otroligt bra fångat. Den sticker verkligen ut :wub:

Denna brukar hålla till under vår altan men vet inte om det har blivit några ungar. Rapsfälten är vackra när de blommar och med en liten fågel däri så blir det ändå bättre. Tack Mona.

3 timmar sedan, Jens Nilsson sade:

Finfin serie , kul med igelkotten, vi hade en under vår altan för många år sen men har inte sett någon häromkring på länge nu...  4 och 5 blir mina vinnare, men alla var riktigt trevliga!:thumbsup:

Tack Jens. Visst är det kul med igelkottar som bor i närheten av oss själva. Hoppas det kommer tillbaks nån till dig.