Jump to content

Recommended Posts

Vi åkte vidare mot nästa mål som var lastbilstorpet. Där fanns en riktigt konstig snöslunga som en gång hade används på någon flygplats i norrland. Den hade en ratt framåt och två bakåt och såg riktigt skum ut. Kändes som ett riktigt hemmabygge :)

1. Snöslungan....

_8502919_tonemapped.jpg

2.

_8502922_tonemapped.jpg

3. Snöslungan interiör..

_8502941_tonemapped.jpg

4. Snöslungan interiör..

_8502942_tonemapped.jpg

5. Snöslungan bakifrån...

_8502947_tonemapped.jpg

6. Det fanns en skivsamling också...

_8502958_tonemapped.jpg

7. Big Boss stod också på gården...

_8502965_tonemapped.jpg

8. Och så här såg den ut inuti...

_8502968_tonemapped.jpg

9. Och framifrån...

_8502971_tonemapped.jpg

10. I huset var det uppdukat till fest...

_8502975_tonemapped.jpg

11. Rent och snyggt på vasken...

_8502978_tonemapped.jpg

12. Likaså på toaletten...

_8502988_tonemapped.jpg

13. Kyl/frys?? Var fortfarande inkopplad. Fick dock inte upp dörren :(

_8502989_tonemapped.jpg

14. Big Boss igen...

_8503003_tonemapped.jpg

15. Och bakifrån...

_8503015_tonemapped.jpg

16. Här har det blinkat färdigt...

_8503028_tonemapped 1.jpg

Det var allt från denna gården....

Nu vet du ju att jag inte är vän av överdriven tonemapping så jag nöjer mig med att konstatera att det i alla fall är väl genomfört.

50 minuter sedan, Odie (Thomas) sade:

Nice! märklig snöslunga :confused0006: en trevlig serie som jag gillar. :thumbsup:

Ja, det var en märklig pryl med en jättemotor som drev själva snöslungan. Och lastbilen fick ju backa när den skulle röja undan snön. Det kändes som ett hemmabygge men jag vet inte hur det är egentligen :)

47 minuter sedan, Rolf sade:

Nu vet du ju att jag inte är vän av överdriven tonemapping så jag nöjer mig med att konstatera att det i alla fall är väl genomfört.

Haha, jag vet att det inte är alla som gillar tonemaping och jag är väl en av få som gör det :D

Men jag tackar för att du tycker det är väl genomfört. Tror det är ett år sedan jag spakade såna bilder senast så jag kände mig lite ringrostig :)

13 minuter sedan, ToddeSwe sade:

WOW! :wub:

Tack Todde. Kul att dom gillades :)

häftigt med tallrikarna! vilken tur du hade, conny.....heh...ett mål mat...hade inte hunnit kallna bara hoppas jag.

😎😂😀

jag är ju sisådär med hdr, men det funkar ju på gamla bilar.!! snyggt!

Vilka fina motiv. Älskar att se gamla saker från en svunnen tid. Tycker det fungerar fint med HDR på bilarna

8 timmar sedan, Cope sade:

Tack Todde. Kul att dom gillades :)

Jag har ju alltid varit svag för HDR när det görs på rätt sätt. Detta är underbart snyggt gjort. Så det är du som ska ha tack! 😃

Som sagts tidigare HDR passar inte på allt men på sådana motiv som här så blir det bra!!

Väl utfört Cope :)  Snöslungan ser ju ut att vara ett märkligt fordon :o

Tack mina vänner. Jag är själv otroligt svag för tonemapping när det funkar med dom tilltänkta bilderna. Och här funkade det rätt bra med en sån efterbehandling tyckte iaf jag🙂

Jag ska lägga upp en originalbils också på bilen i bild 2. Då kan ni se så mkt information det finns att hämta i en kolsvart del av bilden. Minns jag rätt nu så syntes inte hytten ett dugg då den låg i ett kolsvart område🙂

Instämmer med de andra om att det var väl utfört, jag gillar också HDR i viss mån. I dessa genomgående fina bilder med trevliga motiv så gillar jag nog alla interiörbilder bäst, åtminstone som HDR. Vet inte om det är solljuset som gör att bilderna tagna utomhus hamnar på andra plats, ljuset blir lite hårdare där eller nåt, kan inte riktigt sätta fingret på det. Men mycket bra jobbat i alla fall!:):)

Tack Jens🙂

Du har rätt angående ljuset. Det var gassande sol så bilderna kommer nog tas om när jag har vägarna förbi och det är gråmulet väder🙂

Ja det är otroligt egentligen vad det går att få fram om man vet hur man gör, riktigt bra spakat må jag säga!:thumbsup:

Har du utgått från bara den bilden eller tog du flera exponeringar?

Då ljuset var dåligt och jag var lite irriterad  över det så tog jag bara singelbilder. Så det är en singelbild jag har utgått ifrån.

Jag tycker precis som du. Det är otroligt vad det finns mkt information att hämta ut ur lågdagrarna. Det varken trodde eller tänkte jag på vid fototillfället. Då svor jag bara för att hytten låg i totalmörker🙂