Jump to content
Sign in to follow this  
Ove555

Loggas ej in automatiskt på Flickr längre.

Recommended Posts

Tidigare när jag gått ut från flickr (utan att klicka på logga ut) så blev jag automatiskt inloggad när jag gick in där igen. Men på senaste tiden har jag varit tvungen att skriva in min epostadress varje gång för att bli inloggad. Och jag vet inte varför det blivit så.

12 timmar sedan, Ove555 sade:

Tidigare när jag gått ut från flickr (utan att klicka på logga ut) så blev jag automatiskt inloggad när jag gick in där igen. Men på senaste tiden har jag varit tvungen att skriva in min epostadress varje gång för att bli inloggad. Och jag vet inte varför det blivit så.

Har du råkat ändra någon inställning i din webb-läsare kanske?

Det hjälper inte att uppdatera. Efter jag uppdaterat och kommer in på Flickr och går ut därifrån igen, så måste jag ändå logga in mej på nytt på Flickr för att lägga in en bild där m m. Och kommer inte ihåg om jag ändrat något i webbläsaren, och om jag gjort det så vet jag inte hur jag ska göra för att slippa att logga in på nytt varje gång jag går in på Flickr.

Den automatiska inloggningen ligger troligen i en cookie på din dator, prova med en annan webläsare, första gången får du logga in och spara lösenordet men nästa gång så finns din cookie och allt borde fungera, om inte kan du radera alla cookies på en gång eller välja vilka du vill radera  beroende på vilken läsare du har.

On ‎5‎/‎6‎/‎2019 at 8:09 AM, Fredrik H said:

Du använder inte någon VPN så datorn slumpar din ip adress??

Har inte någon VPN-tjänst vad jag vet. Men har en ganska ny router. Provade att stänga av den nu och sätta på den igen och då ändrades ip-nummert lite. Men det här med att jag måste logga in på nytt varje gång efter jag gått ut från Flickr tror jag inte har med IP-adressen att göra, för vad jag kommer ihåg så har det här problemet med att jag inte blir automatiskt inloggad på Flickr inträffat de senaste veckorna och jag har haft den här routern sedan förra året och stängt av och på den många gånger sedan dess.

On ‎5‎/‎6‎/‎2019 at 10:25 AM, Odie (Thomas) said:

Den automatiska inloggningen ligger troligen i en cookie på din dator, prova med en annan webläsare, första gången får du logga in och spara lösenordet men nästa gång så finns din cookie och allt borde fungera, om inte kan du radera alla cookies på en gång eller välja vilka du vill radera  beroende på vilken läsare du har.

Är där då en speciell cookie till Flickr så jag kan välja att radera just den, och kan det inte bli något annat internetproblem om man byter webbläsare? 

22 hours ago, Odie (Thomas) said:

1. Du kan radera bara flickr cookien.

2. jag har både internet explorer och Firefox installerade och Firefox som standard läsare

Jag hade faktiskt både Opera och Firefox som Webbläsare. Men har "Google sök" som startsida och då verkar datorn automatiskt välja Opera som webbläsare. 

Gjorde så som du förklarade och valde Firefox som webbläsare och då fick jag upp söksidan för Firefox. Sedan gick jag in på internetalternativ via Start-ikonen > inställningar > visa filer, och tog bort Flickr-filerna.

Gick sedan in på Flickr (med Firefox) > loggade in > och skrev både epost-adress och lösenord. Sedan kom det upp en ruta, nästan uppe i vänster hörn i bilden, där det stod "spara lösenord" (Men den rutan kom inte upp när jag loggade in med opera, så med Opera som webbläsare måste jag fortfarande logga in på Flickr efter jag gått ut därifrån) Men med Firefox loggas jag nu in automatiskt på Flickr.

Tack för de här upplysningarna Thomas! Och Tack Todde och Fredrik också.

On ‎5‎/‎14‎/‎2019 at 8:15 PM, Ove555 said:

Jag hade faktiskt både Opera och Firefox som Webbläsare. Men har "Google sök" som startsida och då verkar datorn automatiskt välja Opera som webbläsare. 

Gjorde så som du förklarade och valde Firefox som webbläsare och då fick jag upp söksidan för Firefox. Sedan gick jag in på internetalternativ via Start-ikonen > inställningar > visa filer, och tog bort Flickr-filerna.

Gick sedan in på Flickr (med Firefox) > loggade in > och skrev både epost-adress och lösenord. Sedan kom det upp en ruta, nästan uppe i vänster hörn i bilden, där det stod "spara lösenord" (Men den rutan kom inte upp när jag loggade in med opera, så med Opera som webbläsare måste jag fortfarande logga in på Flickr efter jag gått ut därifrån) Men med Firefox loggas jag nu in automatiskt på Flickr.

Tack för de här upplysningarna Thomas! Och Tack Todde och Fredrik också.

Hej! Det fungerade en kortare tid att logga in på flickr, efter det började bli problem att logga in men har nu lagt så mycket tid på att försöka komma in där så nu har jag nästan gett upp med att försöka logga in på min egen hemsida där. Däremot så kommer jag in på mobilen automatiskt när jag klickar på flickr-appen.