Jump to content
Rolf

Kungsfiskare

Recommended Posts

Gjorde ett försök till idag med att fota Kungen, det gick lite bättre för nu gömde han sig inte bakom grenar och snår hela tiden.

1.
004_7564.jpg

2.
004_7586.jpg

3.
004_7661.jpg

4.
004_7679.jpg

5.
004_7785.jpg

2 hours ago, Cope said:

Vad var det jag sa...det tog inte lång stund innan bilderna satt som en fläskläpp❤

Tack Cope, jag kunde bara inte låta det bero med dom andra bilderna. Var tvungen att göra ett försök till! :D

27 minutes ago, ToddeSwe said:

Fina bilder, såg en dokumentär som denna figurerade i och han har mycket att stå i för att mata sina barn verkar det som.

När ungarna kommer har dom fullt upp båda två att mata. Nu medans han uppvaktar henne ger han henne fisk.

51 minuter sedan, Rolf sade:

När ungarna kommer har dom fullt upp båda två att mata. Nu medans han uppvaktar henne ger han henne fisk.

Stackarn 

Just nu, Rolf sade:

Undra vad hon skulle säga här hemma om jag kom hem med en fisk i munnen och skulle ge henne? :D

Gillar inte alla Göteborgare fisk? :)

Just now, ToddeSwe said:

Gillar inte alla Göteborgare fisk? :)

Klart vi gillar fisk men det finns ju olika sätt att räcka över den! :lol:

Så fina bilder du har fått, och t o m haft turen att få rena bakgrunder! Grattis :) När jag var där var det stört omöjligt att få till bra bakgrunder. Femman vinner med sin fina lugna bakgrund.

Verkiligen lyckade foton och kungsfiskare kan vara svåra att fånga. Jag har en som sitter utanför huset varje morgon men det räcker att jag tänker kamera så flyger denförbannade fågeln.

13 hours ago, Mona said:

Så fina bilder du har fått, och t o m haft turen att få rena bakgrunder! Grattis :) När jag var där var det stört omöjligt att få till bra bakgrunder. Femman vinner med sin fina lugna bakgrund.

Tack Mona, denna gång hade jag mera tur. Han satte sig så fint på grenen.

13 hours ago, Whynot said:

Verkiligen lyckade foton och kungsfiskare kan vara svåra att fånga. Jag har en som sitter utanför huset varje morgon men det räcker att jag tänker kamera så flyger denförbannade fågeln.

Du får ha kameran klar och liggande framme så kanske du hinner.

12 hours ago, Farsta (Hasse) said:

Fantastisk liten fågel. Kul att se

Tack Hasse!

3 hours ago, Mathias said:

Grattis till väldigt fina bilder på denna vad jag förstått, lite svårfångade fågel :)

Tack Mathias, ja den kan vara lite svårfångad, kvick som en skållad vessla och gömmer sig gärna i ris och snår.

2 minutes ago, Rolf said:

Det är spillning, det är vid det stället där dom håller på att bygga bo.

Tänkte det också, ett bra sätt att hitta dom och andra fåglar på, kungsfiskaren brukar lägga ett streck när den startar :D