Jump to content
Whynot

Påsk helg och gatufoto

Recommended Posts

Påsk helg och mycket folk ute är perfekt för lite gatufoto. Fint höstväder så mycket folk i rörelse och uteserveringarna fulla. Här kommer ett litet plock av dom bilderna jag fick. Tycker själv att dom har ett lugn över sig

E2106143.jpg

E2106145.jpg

E2106148.jpg

E2106154.jpg

E2106166.jpg

E2106180.jpg

E2106181.jpg

E2106184.jpg

E2106185.jpg

E2106196.jpg

E2106197.jpg

E2106199.jpg

E2106201.jpg

E2106202.jpg

Alltid lika trevligt att se bilder från dina trakter och dessa är inget undantag. Som du säger så andas bilderna lugn och avslappning.

Gillar hunden som ser dej men inte dom du fotar med ryggen mot dej. :)

Fina bilder allihopa, skönt att se några som läser en bok också.

1 hour ago, Rolf said:

Alltid lika trevligt att se bilder från dina trakter och dessa är inget undantag. Som du säger så andas bilderna lugn och avslappning.

Tack Rolf. På långfredag så får inga affärer vara öppna så folk är ute och umgås istället. Det är en skön dag

1 hour ago, Ulf Ekström a.k.a Himma said:

Trevliga bilder från andra sidan av världen. Känns som att ni är ett avslappnat folk som njuter av livet. Bilden med hunden som tittar fram och den svartvita är aningens bättre i min mening. :thumbsup:

Tack Ulf. Jag gillade dom också. När jag såg bilden med grabben och mobilen så skrek den svartvit. Hunden var superläcker. Den följde mig med blicken hela tiden. Ett till på hunden.

E2106187.jpg

32 minutes ago, ToddeSwe said:

Gillar hunden som ser dej men inte dom du fotar med ryggen mot dej. :)

Fina bilder allihopa, skönt att se några som läser en bok också.

Tack Todde. Dom har gjort om ett par containers nere i hamnen och fyllt dom med böcker som man kan låna och sätta sig och läsa. Mysigt

8 timmar sedan, Whynot sade:

Tack Todde. Dom har gjort om ett par containers nere i hamnen och fyllt dom med böcker som man kan låna och sätta sig och läsa. Mysigt

Bra intiativ för att få folka att släppa mobilen en stund. 😃

Klockrena gatubilder från början till slut. Och jag håller med dig fullt ut. Lugnare än så här kan det väl knappas bli :)

Nästa dag så var vi på Auckland Easter show precis när dom hade öppnat och alla väntar på besökarna. En del såg ut att ha det tråkigt men andra hade vaknat på rätt sida.  Fanns många roliga objekt att fota.

E2106206.jpg

E2106221.jpg

E2106210.jpg

E2106228.jpg

E2106211.jpg

Jättekul att se vardagsliv. Finfina bilder. Du har haft lite tele? Skönt att se de skattande avspända poliserna. Men tanke på vad som hänt kunde det se helt annat ut. I Frankrike tex men så har det hänt betydligt mer där också

ps hur mkt märks hösten där? Faller löv osv?

Som Hasse säger, det är verkligen roligt att se vardagsbilder från dig. Vinnarbilden blir de glada poliserna, helt underbart!

3 hours ago, Farsta (Hasse) said:

Jättekul att se vardagsliv. Finfina bilder. Du har haft lite tele? Skönt att se de skattande avspända poliserna. Men tanke på vad som hänt kunde det se helt annat ut. I Frankrike tex men så har det hänt betydligt mer där också

ps hur mkt märks hösten där? Faller löv osv?

Tack. Jag det är skönt att se att polisen är mer avslappnade och att dom inte bär vapen längre. Ett av dom få länder där den vanliga polisen inte har skjutvapen

Vi har en blandning av evergreen och deciduous träd och buskar så vissa fäller löv och andra inte. På vintern så mognar till exempel citronerna och chillin blommar. Vår Bougainvillea ser så här ut nu på hösten 

E2106290.jpg

2 hours ago, Rolf said:

Som Hasse säger, det är verkligen roligt att se vardagsbilder från dig. Vinnarbilden blir de glada poliserna, helt underbart!

Tack Rolf. Det var roligt att se dom glada poliserna som måste ha uppskattat sitt jobb

Underbart att se bilder från platser man aldrig har varit på! Har suttit en bra stund och studerat dem. Ingen nämnd ingen glömd. Alla har något att berätta. Hundbilderna är förstås lite extra kul! Tror det är den enda som har upptäckt dig och kameran :)

3 hours ago, Mona said:

Underbart att se bilder från platser man aldrig har varit på! Har suttit en bra stund och studerat dem. Ingen nämnd ingen glömd. Alla har något att berätta. Hundbilderna är förstås lite extra kul! Tror det är den enda som har upptäckt dig och kameran :)

Tack Mona. Att upptäcka det som man normalt inte ser utan kameran är det som intreserar mig mest. När man sätter sig ner och bara tilttar på allt folk så dyker det upp bilder som är lite annorlunda och kul. Roligt att ni gillar dom

6 hours ago, Odie (Thomas) said:

Alltid kul att se dina bilder, bra jobbat! :thumbsup:

Tack Thomas