Jump to content
Mona

Kalkonmiddag

Recommended Posts

Åhh....kalkon toppar nog nästan favoritlistan tillsammans med ett par rätt till :nyam:

Synd att man inte hade vägarna förbi och var inbjuden, för det där hade jag slafsat i mig ett ett nafs :)

29 minuter sedan, Rolf sade:

Ser otroligt gott ut! :nyam:

Tack! Det var väldigt gott!

29 minuter sedan, Ulf Ekström a.k.a Himma sade:

Det var nog förståndigt att vara snabb med mobilen. Ser ut som att det hade blivit uppätet innan du hade hunnit rigga proffsutrustningen och stylat upplägget. :nyam:

Nä, det finns inget utrymme att rigga något och bli klar innan det kallnar! Lättare att fota kakor om man ska arrangera nåt :P 

21 minuter sedan, Cope sade:

Åhh....kalkon toppar nog nästan favoritlistan tillsammans med ett par rätt till :nyam:

Synd att man inte hade vägarna förbi och var inbjuden, för det där hade jag slafsat i mig ett ett nafs :)

Ja, kalkon är en favorit här med. Idag mixade jag även ner allt jag hade i skyn till såsen, och såsen behöver då ingen redning och blir underbart god av lök, morötter mm. Kan rekommendera att göra sås på det sättet. Alla smaker finns då med :) 

On 2019-04-17 at 7:51 AM, sanne sade:

Du lever da livet...ser lækkert ud...fine fotos 😄 

Hehe! Ibland händer det :P 

14 timmar sedan, Mathias sade:

Håller med sanne här, ser otroligt läckert ut :)

Tack för det Mathias!

12 timmar sedan, Whynot sade:

Vad gött det ser ut. Kalkon är väldigt fint och är också bra att göra korv på

Tack Eddie! Jag har aldrig gjort egen korv faktiskt! Jag borde testa det någon gång, men äger ingen köttkvarn eller någon mojäng till fjälster.