Jump to content
ToddeSwe

Tips på camo-cover till Tamron 150-600 G2 Neoprene lens cover protection Standard/Premium ranges

Recommended Posts

2 minuter sedan, Mona sade:

Det är billigt om det är bra kvalitet! Ingen tull från UK heller!

Det håller vi tummarna för att det är. Jag tog fasta på att det skulle vara Neoprene  som du sa. :)

1 minut sedan, ToddeSwe sade:

Det håller vi tummarna för att det är. Jag tog fasta på att det skulle vara Neoprene  som du sa. :)

Ja, det ska vara Neoprene! Hoppas bara att det är av bra kvalitet för priset. Tror nog att det blir bra! Huvudsaken är ju att det skyddar. Du får berätta när du fått det!

Just nu, Mona sade:

Ja, det ska vara Neoprene! Hoppas bara att det är av bra kvalitet för priset. Tror nog att det blir bra! Huvudsaken är ju att det skyddar. Du får berätta när du fått det!

Lovar att recensera det! :)

På bilderna ser man inte undersidan på tyget, och en del billiga som inte varit Neoprene har haft någon slags gummi. Neoprene har inte gummi på undersidan. 

1 minut sedan, Odie (Thomas) sade:

Host host.. Neoprene ÄR gummi, det brukar vara ett lager av nylon med tryck på, och ett lager av neoprengummi, ibland nylon på båda sidor, min dykardräkt  har nylon på båda sidor och mitt skydd till objetivet från LensCoat har nylon på en sida.

Ja, det har du rätt i!! Men det är ett tunt lager tyg på undersidan också, iaf så som jag har sett tyget. Men det kvittar nog, han ska ju inte ha det på SIG:lol:

Fick det idag och det känns iaf som kvalité. Så som jag har dragit och slitigt i det så...

Delade känslor, känns som kola med papper på... tar kanske ett tag att vänja sig vid. 

1

B8C4D1D5-BA4B-48E0-871C-1C2DBBC660AF.thumb.jpeg.fd4d1efaabed9eb9bed919643c11232a.jpeg

2

36FD569E-714B-484F-ADB9-559D42CFAFD0.thumb.jpeg.141d5f364b2e8d797c7b9151af726e1c.jpeg

Men objektivet är ju iaf lite mer skyddat från repor och skräp. 

On 2019-04-14 at 10:08 PM, Mona sade:

Ja, det har du rätt i!! Men det är ett tunt lager tyg på undersidan också, iaf så som jag har sett tyget. Men det kvittar nog, han ska ju inte ha det på SIG:lol:

Det kom idag! Som du ser! :)

Det ser riktigt snyggt ut!! Tror du har gjort en väldigt bra affär. Huvudsaken är ju trots allt att objektivet är skyddat för div repor mm. Är det zoom- eller fokusringen som är under skyddet? Personligen vill jag ha båda ringarna fria. Är objekitvet i inzoomat läge på bilden?Är alla delarna separata? Ser ut som två är ihopsatta.

Nu gör det inget om det regnar heller, iaf inte om din kamera är vädertätad. 

4 minuter sedan, Mona sade:

Det ser riktigt snyggt ut!! Tror du har gjort en väldigt bra affär. Huvudsaken är ju trots allt att objektivet är skyddat för div repor mm. Är det zoom- eller fokusringen som är under skyddet? Personligen vill jag ha båda ringarna fria. Är objekitvet i inzoomat läge på bilden?Är alla delarna separata? Ser ut som två är ihopsatta.

Nu gör det inget om det regnar heller, iaf inte om din kamera är vädertätad. 

Ja jag är nöjd med kvalitén iaf. Anledningen för mig var just repor och skador på objektivet. Hatar repor! 😃

Det är zoom-ringen jag har klätt på men spara fokuseringen den är så viktig så jag vill inte ha något i vägen typ. 

Jo det ska den vara har jag för mig. Måste kollas igen. 😃

21 timmar sedan, Cope sade:

Ser bra ut Todde:thumbsup:

Ja det också :)

2 timmar sedan, Odie (Thomas) sade:

Ser bra ut, nu har du ett rejält skydd mot små slag och repor. :thumbsup:

Ja det blir nog bra tror jag. Fick inte med någon bit för den utzoomade delen bara märkte jag sen. :)