Jump to content
ToddeSwe

Fiskgjuse

Recommended Posts

22 minuter sedan, Odie (Thomas) sade:

Va! kul! hit får du gå fler gånger, passa bara så du inte stör den. :D

Sedan Mona talade om att hon hört folk som blivit attackerade av dessa så har jag ena bildörren på glänt ifall jag måste ta skydd. 😃

1 minut sedan, ToddeSwe sade:

Sedan Mona talade om att hon hört folk som blivit attackerade av dessa så har jag ena bildörren på glänt ifall jag måste ta skydd. 😃

Det var när jag var på Runde i Norge, då häckade dom på marken i det höga gräset. Där fanns inte så många träd. Man såg inte bona, så gick man för nära så var det inte kul.. Skulle man till toppen av ön för att se lunnefåglarna så var man tvungen att gå där. Tror inte du behöver vara rädd, men att vara lite försiktigt skadar ju inte. Man ska aldrig gå för nära ett fågelbo under häckningen oavsett vilken fågel det är. Kul iaf att du fått se var den bor!

18 timmar sedan, Mona sade:

Det var när jag var på Runde i Norge, då häckade dom på marken i det höga gräset. Där fanns inte så många träd. Man såg inte bona, så gick man för nära så var det inte kul.. Skulle man till toppen av ön för att se lunnefåglarna så var man tvungen att gå där. Tror inte du behöver vara rädd, men att vara lite försiktigt skadar ju inte. Man ska aldrig gå för nära ett fågelbo under häckningen oavsett vilken fågel det är. Kul iaf att du fått se var den bor!

Aha! Då behöver jag inte vara så rädd längre då. Denna är ju säkert 200 meter ut på en egen ö. :) SÅ OM han / hon skulle börja flyga så ser jag det. Tänk att få några bilder på en flygande fiskgjuse... :)

17 timmar sedan, Cope sade:

Kul att du känner till boet. Nu får du uppdatera oss om hur det går för dennes familjeförhållande :)

Kommer nog att kolla till det vid varje besök där.