Jump to content
Cope

Lund....

Recommended Posts

1 timme sedan, Mr.T sade:

Du får väl säga till att dom flöttar på sig, fattar'u väl !?

😀😀Det har hänt faktisk men bara när bilden är riktigt viktig😀

1 minut sedan, Cope sade:

😀😀Det har hänt faktisk men bara när bilden är riktigt viktig😀

Är inte alla bilder viktiga 🤔 !?

1 timme sedan, Mr.T sade:

Är inte alla bilder viktiga 🤔 !?

Nja...vissa har ett lite större värde🙂

52 minuter sedan, Odie (Thomas) sade:

Fina kyrkor som ni kollat på, och det blev en fin serie:thumbsup:, har ni varit och kollat på kyrkor/platser för en vigsel, eftersom Mattsons också var med? :P

Haha..precis...det blir ett sommarbröllop med mig och Onkel Nikon😀

1 timme sedan, ToddeSwe sade:

Tror det var du som lärde mig hur man rätade upp byggnader i Lr. :)

Hmm, jag använder inte LR så det var nog inte jag. Men man gör nog på någorlunda liknande sätt i olika program :)

34 minuter sedan, Cope sade:

Hmm, jag använder inte LR så det var nog inte jag. Men man gör nog på någorlunda liknande sätt i olika program :)

Hmmm när jag tog bilderna på en kyrka som lutade .... hade för mig det. Ja ja spelar ingen roll. :)

Trevliga bilder, även om någon känns lite väl snävt beskuren. Gissar att dom inte är beskurna utan att det är brännvidden som kanske blir lite väl lång för några av kompositionerna, men annars snyggt utfört. Cool effekt med när motiven lutar i en slags key stone-variant, särskilt när det är en serie där alla är ungefär lika. Blir ju som ett tema då...:)

3 timmar sedan, Jens Nilsson sade:

Trevliga bilder, även om någon känns lite väl snävt beskuren. Gissar att dom inte är beskurna utan att det är brännvidden som kanske blir lite väl lång för några av kompositionerna, men annars snyggt utfört. Cool effekt med när motiven lutar i en slags key stone-variant, särskilt när det är en serie där alla är ungefär lika. Blir ju som ett tema då...:)

Tack🙂

Det kan vara så att några har blivit snävt beskurna då jag har rätat upp alla bilderna så mkt jag tyckte att det gick utan att förlora något väsentligt i motivet🙂

Det var inte dåligt att ha så många stora kyrkor i en liten stad! Verkar vara många frälsta där, och sista bilden är väl en kyrka för fotofrälsta:lol: Snyggt fotat, särskilt interiörbilderna :) 

2 minuter sedan, Mona sade:

Det var inte dåligt att ha så många stora kyrkor i en liten stad! Verkar vara många frälsta där, och sista bilden är väl en kyrka för fotofrälsta:lol: Snyggt fotat, särskilt interiörbilderna :) 

Nä, dom har gud med sig i mer eller mindre varje gathörn. Men han visar sig inte för mig då jag sedan många år har lämnat den sekten :)

Tack, för egen del trivdes jag nog bäst i kyrkan för fotofrälsta. Där var en trevlig anställd som jag biktade mig lite för innan jag gick ut igen med nya härliga tankar :)

12 minuter sedan, Cope sade:

Nä, dom har gud med sig i mer eller mindre varje gathörn. Men han visar sig inte för mig då jag sedan många år har lämnat den sekten :)

Tack, för egen del trivdes jag nog bäst i kyrkan för fotofrälsta. Där var en trevlig anställd som jag biktade mig lite för innan jag gick ut igen med nya härliga tankar :)

Var och en är salig i sin tro :lol:

7 timmar sedan, Farsta (Hasse) sade:

Ser fint ut i Lund. Det blir ju ofta kyrkor eller slott när man vill fota något. Inte speciellt religiös ( inte alls) men alltid gillat kolla in kyrkor och på senare år lite nyare. 

Det är samma här. Kyrkor brukar av någon anledning fotas när det är semester och dyligt. Jag håller mig dock till dom äldre och ju äldre dom är desto intressantare blir det för mig :)

1 hour ago, Cope said:

Det är samma här. Kyrkor brukar av någon anledning fotas när det är semester och dyligt. Jag håller mig dock till dom äldre och ju äldre dom är desto intressantare blir det för mig :)

Så har det varit för mig i många år. Men till slut blev det för mkt. Värsta nörden tidigare .. :) 

1 timme sedan, Farsta (Hasse) sade:

Så har det varit för mig i många år. Men till slut blev det för mkt. Värsta nörden tidigare .. :) 

Alla har vi nog nåt vi mer eller mindre nördar in oss på :)

Vackra bilder. Har inte fotograferat så många kyrkor. Men fotograferade en för några år sedan som är byggd av trä, lite nordöst om Växjö om jag inte minns fel med Iphone 4s, Ska se om jag hittar dom bilderna senare.

24 minuter sedan, Ove555 sade:

Vackra bilder. Har inte fotograferat så många kyrkor. Men fotograferade en för några år sedan som är byggd av trä, lite nordöst om Växjö om jag inte minns fel med Iphone 4s, Ska se om jag hittar dom bilderna senare.

Tack så mkt. Kul att dom gillades :)