Jump to content
Cope

Torpet längs vägen....

Recommended Posts

Efter att ha titta på den gamla fabriken så styrde jag mot nästa mål. Ett gammalt torp som har lämnats åt sitt öde....

Tyvärr ligger det lättillgängligt och därför ser det väl ut som det gör...

1.

_8502489.jpg

2.

_8502493.jpg

3.

_8502494.jpg

4.

_8502500.jpg

5.

_8502506.jpg

6. En alldeles ny melittapåshållare...

_8502512.jpg

7.

_8502514.jpg

8.

_8502517.jpg

9.

_8502532.jpg

10.

_8502535.jpg

11. På ovanvåningen hade det påbörjats en renovering men av någon anledning slutfördes den tyvärr aldrig.

_8502543.jpg

12.

_8502570.jpg

13.

_8502551.jpg

14.

_8502556.jpg

15.

_8502557.jpg

16.

_8502562.jpg

17.

_8502563.jpg

18.

_8502579.jpg

Det var allt från denna plats. Tack för titten :)

Kul att se, man kan ju undra vad som hände. Det ser ju ut som människorna bara rest sig upp och gått därifrån utan att ta med sig någonting.

Finns ju en anledning till att man inte får ta med sig en Nikon i graven...:whistle:^_^

Nej  men det var som sagt roligt att se, men ändå trist när det är för rörigt, dom måste haft väldigt bråttom därifrån... Men föredömligt avbildat som vanligt!:thumbsup:

4 timmar sedan, Rolf sade:

Kul att se, man kan ju undra vad som hände. Det ser ju ut som människorna bara rest sig upp och gått därifrån utan att ta med sig någonting.

Ja, det är många tankar som snurrar i skallen när man går där och kikar :)

3 timmar sedan, Mona sade:

Undrar samma som Rolf! 

Då får du läsa Rolfs svar :D

2 timmar sedan, Odie (Thomas) sade:

Fina bilder! det ser ut som em orkan har dragit fram tyvärr:thumbsup:, till den sista vilan kan man inte ta något med sig inte ens en Nikon kamera, det kan vara därför allt finns kvar.:confused0006:

Tack :)

1 timme sedan, Jens Nilsson sade:

Finns ju en anledning till att man inte får ta med sig en Nikon i graven...:whistle:^_^

Nej  men det var som sagt roligt att se, men ändå trist när det är för rörigt, dom måste haft väldigt bråttom därifrån... Men föredömligt avbildat som vanligt!:thumbsup:

Hmm, det låter som att jag får försöka smuggla med mig en i graven då ;)

Tack så mkt :)

Tack :)

Ja, det är riktigt bedrövligt. Tänk så mkt roligare det hade varit om allt hade fått stå på sina platser.

Känns som om att det inte var jättelänge sedan det övergavs. Någon har börjat fixa vinden. Men det verkar finnas ett förstörelsebehov hos väldigt många. Jag har tex följt ett stort mentalsjukhus i Ådalen från 2009 till idag. I fint skick då. Idag finns inte en enda hel sak kvar

Det er da utroligt..hvordan pokker det er kommet til at se sådanne ud..bare inde i køkkenet og stuen ser ud til at der har været indbrudstyve...men komfuret gad vide om det ikke kan bruges endnu...og den traktor ..den ville min mand nok godt have 😄  Meget mere spændende at kikke ind her..

Ja, det ser ut som att det har varit tjuvar där och det har det säkert varit också.

Såna gamla traktorer ser man ofta på övergivna gamla gårdar. Ni får leta upp en när ni är på semester i Sverige och ta med hem till Danmark :)

4 timmar sedan, Ulf Ekström a.k.a Himma sade:

Oj, jag trodde att du hade varit i mitt garage och fotat men sen insåg jag att här stod ju grejorna hyfsat i ordning ändå. :D Fint fångat. 

Haha...Tack så hjärtligt🙂

31 minuter sedan, ToddeSwe sade:

Tycker det är konstigt att man inte "flyttar" sina prylar när man flyttar. Vad hände egentligen när det begav sig...

Tycker jag också....iaf maten😀

Ingen aning om vad som har hänt...

1 minut sedan, Cope sade:

Haha...Tack så hjärtligt🙂

Tycker jag också....iaf maten😀

Ingen aning om vad som har hänt...

Kanske något sorgligt som ensam människa bor ensam blir sjuk åker till sjukhus och dör... alla människor tar ju med sig inköpta saker när man flyttar. :)

On 2019-04-12 at 5:09 PM, ToddeSwe sade:

Kanske något sorgligt som ensam människa bor ensam blir sjuk åker till sjukhus och dör... alla människor tar ju med sig inköpta saker när man flyttar. :)

Ja, förmodligen är det väl något sorgligt som har hänt för en del år sedan.

5 timmar sedan, Martin sade:

Majonäsen såg lite mörk ut, men i övrigt så förstår jag att det blev ett skrovmål för dig där också... 

Fint dokumenterat! 

Japp, jag la en jätterap när jag hade ätit klart. Sillen var klart bäst. Förresten, jag kan verkligen rekommendera sill och apelsinmarmelad. En utmärkt kombo som gifte sig i gommen :)