Jump to content
Sign in to follow this  
Ove555

Torne - Urshult.

Recommended Posts

Vackra bilder från en fin plats inte så långt från där jag bor! Gillar den småländska känslan i sista bilden! Fint fotat :)

4 hours ago, Odie (Thomas) said:

Fina bilder!  bild 2 gillas med den gamla trappan. :thumbsup:

PS! numrera dina bilder då blir det lättare att kommentera en speciell bild.

Ja, trappor kan vara intressant att fotografera. Försökte numrera dem efteråt med det verkade inte gå mer än till den översta bilden. 

14 hours ago, Mathias said:

Vackra bilder från en fin plats inte så långt från där jag bor! Gillar den småländska känslan i sista bilden! Fint fotat :)

Ja, gillar också det, men riktigt gammal bebyggelse ser ut att vara ganska sällsynt i det här landet nu för tiden. Och de flesta tycker nog att det gamla är mest intressant att fotografera så det är synd att så mycket fin gammal bebyggelse har rivits och förändrats till det sämre.

1 hour ago, ToddeSwe said:

Har ju varit i torne en del men känner inte igen detta. 

Fina bilder dock!!

Det var lite missvisande att skriva Torne - Urshult som överrubrik. Men den här åsnen-turen påbörjades i Torne och slutade i Trakten av Urshult men fotograferade inget varken i Torne eller Urshult.

1 minut sedan, Ove555 sade:

Det var lite missvisande att skriva Torne - Urshult som överrubrik. Men den här åsnen-turen påbörjades i Torne och slutade i Trakten av Urshult men fotograferade inget varken i Torne eller Urshult.

Det förklarar saken! :)

27 minutes ago, ToddeSwe said:

Det förklarar saken! :)

Hade lite begränsad tid på mig, inte mer än ungefär 2-3 timmar. Men tog ungefär 100 bilder, sen blev det bara 12 kvar när jag valt ut dom jag tyckte var någorlunda bra.

Gillar känslan i de sista bilderna som Mathias beskriver, även om jag kanske inte direkt haft den själv irl,  (fast jag har visserligen besökt Växjö ett par gånger...:D:D)

Gillar även stentrappan!:thumbsup:

Tack för era trevliga kommentarer på de här bilderna. 🙂 Gården med de röda byggnaderna är en hembygdsgård, och jag tror där hålls öppet lite ibland, om det är så hoppas jag kunna ta bilder hur där ser ut inne också vid något senare tillfälle.

Hembygdsgård från 1700-talet. Småland Sweden.