Jump to content

Recommended Posts

13 minuter sedan, Cope sade:

Tjusigt Todde👍

Tack Conny!

13 minuter sedan, Rolf sade:

Du börjar få kläm på den gluggen nu, snyggt!

Tack Rolf, mest tur här tror jag ... :)

5 timmar sedan, ToddeSwe sade:

Inte superskarpa men skoj att se...

1.

_6100754.thumb.jpg.801ccc580dbdf7c157a147979faa2d9b.jpg

2.

_6100755.thumb.jpg.efb3e0d3f1a59921e7657212a59e0d00.jpg

3.

_6100756.thumb.jpg.c9097122f024674bc0d47d838e43ed4a.jpg

4.

_6100757.thumb.jpg.1cb71ffd2c9dccba2a41fdb3ed6b77cb.jpg

Snyggt! Inte alltid man kan välja - men tänk på att fåglar landar och startar nästan alltid i motvind. Alltså: Placerar du dig vid vatten med vinden i ryggen så landar och startar de mot dig istället som för här - ifrån dig.

Snygg bildserie och hur de inte kan kraschlanda i ett magplask likt mig när de landar, det är för mig obegripligt... :)

9 timmar sedan, Martin sade:

Snyggt! Inte alltid man kan välja - men tänk på att fåglar landar och startar nästan alltid i motvind. Alltså: Placerar du dig vid vatten med vinden i ryggen så landar och startar de mot dig istället som för här - ifrån dig.

Snygg bildserie och hur de inte kan kraschlanda i ett magplask likt mig när de landar, det är för mig obegripligt... :)

Tack, lite svårt här då får jag traska in bakom maden på något vis ... :) Men det är ju något att tänka på helt klart när man har möjligheten. Tack för tipset!

Jag är väldigt imponerad av fåglar som flyger, därav mina försök att fånga just det.

18 minuter sedan, Ulf Ekström a.k.a Himma sade:

Bra Todde. En kul serie som med Martins råd kan bli än roligare nästa gång (mycket att tänka på. :D). En annan grej som kanske vore ännu roligare att se är om ni kör ombytta roller, låt gässen fota och du går ner för landning. 😂

Tack Ulf! Du som har varit här vet nog hur omöjligt det är på maden i Huseby att ställa sig på andra sidan. :) Ja det hade varit något, fast får inte fåglarna upphovsrätten på bilderna då? För det vill man ju inte... :)

13 minuter sedan, ToddeSwe sade:

Tack, lite svårt här då får jag traska in bakom maden på något vis ... :) Men det är ju något att tänka på helt klart när man har möjligheten. Tack för tipset!

Jag är väldigt imponerad av fåglar som flyger, därav mina försök att fånga just det.

Precis, det är ju lite svårt när det blåser frånlandsvind, men har man möjligheten att välja vilken sida av ett vattendrag man kan stå eller hitta ett ställe med pålandsvind eller sidvind så kan man ju alltid ha det med sig i alla fall :) 

1 timme sedan, Odie (Thomas) sade:

Kul serie, påpassligt fångat. :thumbsup:

Eller hur, ville bara testa kvaliten på objektivet och drog iväg lite skott när den landade och trodde aldrig det skulle bli så pass bra som det blev. :)