Jump to content
Cope

Ramhulta!

Recommended Posts

Det är mkt vatten i våra vattendrag märkte jag då jag åkte runt på Österlen dagen jag fyllde 50 år.

Därför har jag en tanke om att åka upp till Ramhultafallet inom uppskattningsvis 4-6 veckor. Då är tanken att våren har kommit lite längre och träden kanske har börjat bli lite gröna och vattenvolymen fortfarande finns i lite större mängder.

Slänger ut en undran/förfrågan om det finns fler som eventuellt vill ansluta och kanske kunna köra en liten träff där också om lusten finns bland våra medlemmar.

Tänkte i första hand kolla om det finns något intresse samt om dom intresserade kan ansluta på vardagar också eller om såna utflykter bara är förpassade till helger.

Ni som är sugna på att ansluta kan väl skiva om det är vardagar eller helger som står till förfogande.

För egen del åker jag tex gärna en vardag MEN är det någon som är intresserad och endast kan helger så försöker jag naturligtvis förlägga utflykten till en helg istället :)

Som sagt, ni som är intresserade av att träffas under en dag för att fota vattenfall, käka en bagge och klämma några grillade korvar kan väl skriva hur ni helst skulle vilja förlägga en sådan träff :)

Helt klart är jag också intresserad bara det stämmer in i mitt pressade pensionärsschema.Annars är vardagar inga problem för mig heller.

Toppen, då behöver jag inte vara ensam där uppe. Kul..... :)

Som det ser ut just nu så lägger jag gärna min dag där uppe en vardag. Men som sagt, ansluter någon som bara kan helger så tänker jag om och försöker hitta en helg som passar :)

Jag låter detta gro under någon veckas tid innan jag letar upp en lämplig datum :)

46 minuter sedan, Ulf Ekström a.k.a Himma sade:

Med lite framförhållning kan jag förhoppningsvis ta lite ledigt från anstalten och ansluta på en fototräff. :) 

Jättekul om det funkar för dig...Ju fler fotografer desto bättre bilder🙂

Vankas det bagge så går det nog att locka mig också till Ramhulta  :smiley-13:

Passar bäst på en helg men likt Himma, så kan jag nog också slita mig från kneget en vardag om jag vet det i tid!

5 minuter sedan, Mathias sade:

Vankas det bagge så går det nog att locka mig också till Ramhulta  :smiley-13:

Passar bäst på en helg men likt Himma, så kan jag nog också slita mig från kneget en vardag om jag vet det i tid!

Skitroligt om det hade funkat för dig också🙂👍

Jag har lite projekt som i regel bara funkar om helgerna. Det plus mina vanliga schemalagda pass på helgerna gör att det ibland blir lite tajt att få ihop allting. Och då det i första hand inte var en typ planerad träff utan mer en förfrågan om någon ville haka på då jag jag har bestämt mig för att åka dit och knäppa ett par pix en lämplig dag🙂

Jag kollar upp en dag så snart som möjligt och återkommer i ämnet inom några dagar igen🙂 

Det var visst svårare än jag trodde att hitta en lämplig dag.

Efter många om och men så åker jag till Ramhulta måndagen den 27/5. 

Tänkte försöka vara där vid kl 10.00 och sen stanna så länge man orkar🙂

Det blev tyvärr lite senare än jag först hade tänkt mig men så blir det ibland.

8 timmar sedan, Fredrik H sade:

Och jag får kämpa mig upp ur hålet jag grävt ner mig i och komma ut i ljuset.

Jag hänger på denna träff😁

Kul....:thumbsup:

10 hours ago, Cope said:

Klart du ska😀👍

Jag behöver nya bilder på när du äter. Tänkte använda dom i avskräckande syfte på nyblivna små fotografer😀

:101:

On 4/3/2019 at 2:32 PM, Cope said:

Det var visst svårare än jag trodde att hitta en lämplig dag.

Efter många om och men så åker jag till Ramhulta måndagen den 27/5. 

Tänkte försöka vara där vid kl 10.00 och sen stanna så länge man orkar🙂

Det blev tyvärr lite senare än jag först hade tänkt mig men så blir det ibland.

Ska försöka styra om en veckovila jag har fredagen innan till måndagen istället, så jag är förhoppningsvis på!!

Blir kul att ses då det var ett bra tag sedan! Kanske att bra tillfälle att rasta storformatskameran 😊

2 timmar sedan, Mathias sade:

Ska försöka styra om en veckovila jag har fredagen innan till måndagen istället, så jag är förhoppningsvis på!!

Blir kul att ses då det var ett bra tag sedan! Kanske att bra tillfälle att rasta storformatskameran 😊

Kul...🙂

Ja, det var verkligen ett tag sedan nu. Var det inte när vi var uppe och fotade övergivet i dina trakter som vi sågs senast?

Jag noterar datumen så skall vi se om jag kan komma loss och joina. Inga garantier men med lite tur så... skulle vara väldigt kul i alla fall!

2 minuter sedan, Martin sade:

Jag noterar datumen så skall vi se om jag kan komma loss och joina. Inga garantier men med lite tur så... skulle vara väldigt kul i alla fall!

Kul...det verkar som det kommer slås rekord med råge om alla som visat intresse ansluter 🙂

Jag får revidera min ankomsttid till ca 10.15 då jag ska köpa en bagge här hemma innan jag åker. Och dom öppnar inte förrän 08.00 och resan tar sen strax över 2 timmar😀

9 hours ago, Cope said:

Kul...🙂

Ja, det var verkligen ett tag sedan nu. Var det inte när vi var uppe och fotade övergivet i dina trakter som vi sågs senast?

Jo det tror jag bestämt att det va!