Jump to content
ToddeSwe

Kyrkviken Blädinge

Recommended Posts

Solen lyser med sin närvaro idag! :)

1. Här har jag dragit på lite på det blå, ser bra ut för mig. :)

_6100136.thumb.jpg.5bd94f46ac30158d0817c91519378855.jpg

1.1

_6100136-2.thumb.jpg.61cf7da1da321e0cbd97f876cd078915.jpg

2. Kan inte ...

_6100168.thumb.jpg.2b2ac519c2de71d0963d96cee201881a.jpg

3. bestämma mig för vilken jag ska behålla. Stående eller liggande...

_6100168_2.thumb.jpg.d61c403d4a5d1a812b0ab12b563d4293.jpg

8 minuter sedan, Odie (Thomas) sade:

Spelar ingen roll båda funkar för mig, kanske bild tre är bäst ändå. :thumbsup:

Helst hade jag velat ha hela miljön där dom satt för dom var inramade av träd och buskar på bägge sidorna. Men då ser man ju inte fåglarna så bra. :)

4 minuter sedan, Odie (Thomas) sade:

När jag plåtar försöker jag att bara ha med fåglarna, men det funkar inte alltid och en del tycker det blir för sterilt och vill gärna ha med lite miljö.

Jag är nog tvärt om där, vill ha lite kulisser. :)

50 minuter sedan, Odie (Thomas) sade:

Smaken är som baken....:D

Ja och tur är väl det för annars hade vi allt en tråkig tillvaro. :)

41 minuter sedan, Ulf Ekström a.k.a Himma sade:

Bra fotat Todde. Du ska se att det blir en fågelfotograf av dig också. Har lite svårt att bestämma mig för vilken som är bäst av de två sista, bägge är bra sitt sätt så de får väl dela förstaplatsen. :thumbsup:

Tack Ulf, men med ett 600 så hade jag kunnat räkna fjädrarna :) 

På bilder med fåglar och många fler djur tycker jag det är snyggast att få med naturen de lever i också, och ska man ta hänsyn till både det och komposition tycker jag tvåan är bäst av de här 3 bilderna. 

PS: Får ändra mig där lite, som ren fågelbild sätter jag trean på första plats. Men kompositionsmässigt tycker jag nog tvåan är bäst. 

52 minuter sedan, Ove555 sade:

På bilder med fåglar och många fler djur tycker jag det är snyggast att få med naturen de lever i också, och ska man ta hänsyn till både det och komposition tycker jag tvåan är bäst av de här 3 bilderna. 

PS: Får ändra mig där lite, som ren fågelbild sätter jag trean på första plats. Men kompositionsmässigt tycker jag nog tvåan är bäst. 

Ja det är ju så jag tycker också. Tack Ove555!

Vattnet är en aning för blått tycker jag i nr 1. Sen skulle fågeln varit placerad mer till vänster och längre ner för att få en bra komposition. Nu simmar fågeln ur bild. Skärpan och exponeringen är kanonfin :) 

Av 2 & 3 så är det tveklöst nr 3 som vinner. Hade jag inte sett trean så hade jag gillat tvåan mycket, men nu har du en perfekt bild i nr 3! 

20 timmar sedan, Mona sade:

Vattnet är en aning för blått tycker jag i nr 1. Sen skulle fågeln varit placerad mer till vänster och längre ner för att få en bra komposition. Nu simmar fågeln ur bild. Skärpan och exponeringen är kanonfin :) 

Av 2 & 3 så är det tveklöst nr 3 som vinner. Hade jag inte sett trean så hade jag gillat tvåan mycket, men nu har du en perfekt bild i nr 3! 

Jo kanske du har rätt där angående vattnet, när jag gjorde det tyckte jag om det men idag gjorde jag en version som du föreslog och visst är den mer naturligt. Måste nog läsa på lite om bildkomposition. :)

Om du hade sett "dungen" dom satt i och hade det mysigt, men då ser man ju inte fåglarna. :)

Tack Mona!

12 timmar sedan, Jens Nilsson sade:

Håller helt med Mona här, även om jag gillar inramningen i tvåan. Men då blir det inte lika mycket fågel-bild, så trean blir vinnare!:thumbsup:

Ja hon är duktig, tack Jens!

Det är en vacker bild med fint ljus. Kan tänka mig att ha kvar träden till höger och bara ta bort det till vänster. I alla fall i huvudet funkar det!

2 minuter sedan, Mona sade:

Det är en vacker bild med fint ljus. Kan tänka mig att ha kvar träden till höger och bara ta bort det till vänster. I alla fall i huvudet funkar det!

Ja jag blev faktiskt förvånad över att dom lät mig sitta så nära. Tror det var samma par som jag tog dagen efter när han vaktade hela tiden...

Ska testa lite sen med att skära om.