Jump to content
Sign in to follow this  
Ove555

Kortbedrägeri?

Recommended Posts

Upptäckte i dag när jag tittade på ett av mina bankkonton att det gjorts uttag både med belopp och mottagare jag inte känner igen. Så nu har jag spärrat kortet som är anslutet till det här kontot och gjort en reklamation. Sen får jag se om jag får tillbaks dom förlorade pengarna.

Tråkigt som tusan när sånt inträffar :(

Jag drabbades själv för ett par år sedan och. Det ända banken ville att jag skulle göra var att göra en polisanmälan. Därefter antar jag att dom försökte spåra dom skumma överföringarna och efter en tid så fick jag tillbaka mina pengar.

Ja det är det. Och minst ett av de här två företagen har försökt dra pengar från mitt konto tidigare i år också fick jag reda på när jag tog kontakt med telefonbanken, men som tur väl hade jag nästan inga pengar på kontot då, så det kunde inte göras något uttag. Men satte nyligen in pengar för lite internetköp och då var de här företagen där och tog ca 700 kr för mig. Men då verkar det finnas möjlighet att jag kanske kan få pengarna tillbaka.

Absolut, jag fick iaf tillbaka mina pengar utan omsvep. Men om det var för att (som jag tror) pengarna drogs från mitt Mastercard som var kopplat till det drabbade kontot vågar jag inte svara på.

Men ska få ett nytt kort om några dagar som ska vara säkrare än det kortet som nu är spärrat.

Skönt att du har ett nytt kort på väg iaf. Hoppas du slipper fler såna här tråkigheter framöver.