Jump to content

Recommended Posts

I morse blev jag tagen på sängen av dottern som rusade in och väckte mig och var exalterad över att två fasaner slogs! Jag hade hört dom, eller som jag trodde var bara en som det brukar när den går omkring och skriker ibland, men nu var det plötsligt två som försökte göra upp, och till råga på allt på varsin sida hundstaketet! Tyvärr ingen kvalitet eller så mycket skärpa, men bilderna är tagna yrvaket och genom fönstret!

1.

_W2B5522_2048px.jpg

2. 

_W2B5714_2048px.jpg

3. Här var det svårt att hänga med i det plötsliga anfallet!

_W2B5634_2048px.jpg

4.

_W2B5813_2048px.jpg

Så här höll det på i säkert 1,5 tim innan den högra tröttnade och gav sig av. Den vänstra stannade nog en tim till innan den hittade en utväg från sin instängda position! 

Vad häftigt, det hade jag velat se! 
Skärpan är det inget fel på, i alla fall inte i första och sista bilden!

Ja, det var kul att se hur dom vankade utefter staketet och provocerade varandra! Tyvärr vet man ju aldrig när det kommer ett hopp, så det är omöjligt att hänga med med kameran. 

39 minuter sedan, Rolf sade:

Även den skarp och fin. Är det nya gluggen som fått jobba?

Tack! Jajamänsan, det är den nya! Väldigt nöjd med den!

Super fine billeder..så kom de op at sloges..de er så fine..har ofte nogen ude i vores have..de er meget dekorative de fasaner..

Fyran är ju fantastisk!

I trean ser man tydligt att den ena är van fighter medan den andra inte är det. Att blotta nacken sådär som den vänstra gör, livsfarligt :)

Tack allihop! Och tack Martin för info. Om man inte vet hur spelet är så ser man inte dom olika signalerna i ett slagsmål. Den vänstra stack ju huvudet genom gallret flera ggr, det kunde gått illa.