Jump to content

Recommended Posts

Fotar mer än någonsin då systemkameran och en näve plockgodisoptik ofta följer med numera. Men det blir mest vardagsbilder och inte så mkt att posta. Här är i alla fall något. Processionen skall föreställa Ingmar Bergmans begravningsfölje på väg upp " partytältet" på Fårö efter begravningen. Den hade varit svår att ta utan förklaring :) 

mini_från raw 2.jpg

mini_från raw.jpg

2 minutes ago, Farsta (Hasse) said:

Jag tyckte det kunde vara lite stilleben med blommor och rött vin ;) Tavlan mer en bonus

Edit: -12 natten innan jag tog blombilden. H U R klarar de sig

Jaså du tänkte så, ja när du säger det så kommer bilden i ett annat läge. Stirrade mig blind på målningen efter din beskrivning.

Snödroppar klarar det mesta!

Så olika saker man ser i en bild! I första bilden är det den där växten knäpp och sprätt jag först ser! Det är en av mina favoritkrukväxter som inte går att köpa. Dom sprids från vänner och bekanta. Sen ser jag den fina målningen som gör den intressant tack vare din beskrivning.

Snödropparna andas vååår!!

On 2/25/2019 at 6:33 PM, Mona said:

Så olika saker man ser i en bild! I första bilden är det den där växten knäpp och sprätt jag först ser! Det är en av mina favoritkrukväxter som inte går att köpa. Dom sprids från vänner och bekanta. Sen ser jag den fina målningen som gör den intressant tack vare din beskrivning.

Snödropparna andas vååår!!

En av flera saker som är kul med foto. Rolf såg inget i översta bilden ( vilket jag mkt väl kan förstå) och du flera saker. Och så är det. Vi reagerar och ser olika saker.

Annars var min avsikt mest ett taffligt stillebenförsök. Tyckte det röda vinet och blommorna hade fina färger. Tavlan lite bonus. Konstnärinnan är släkt med Bergman lite håll men tillräckligt för att bli bjuden på begravningen