Jump to content

Recommended Posts

Idag nådde cirkusen här nya höjder när en liten näbbmus förirrade sig in i köket och skrämde livet ur de stackars katterna. Det slutade med att jag lyckades mota ut den oinbjudna gästen med hjälp av en sopborste. :D

Suddigt och eländigt blev det men väldigt kul. 

Musjakt.thumb.jpg.3fabd49895d7645c5d6937ed9f3a85ca.jpg

De letade hela eftermiddagen efter den så lite spännande var det nog allt. 

Har för mig att näbbmöss avger någon lukt eller smak som katter inte tycker om så ofta leker dom bara med dom ett tag men aldrig att de äter upp dom.

Kul var det i vart fall och skönt att jag fick ut den ur huset. :D

Här hade det varit kul med en litet filmklipp. Men även jag hade glömt bort det. Försöker tvinga mig att komma ihåg. Speciellt i sociala sammanhang tycker jag film kan vara ett fint komplement till fotot. Det kan räcka med 15-20 sec för att återskapa stämningen. Ursäkta för utvikning från ämnet.

3 timmar sedan, sanne sade:

Kat kan man næsten ikke undvære især når man bor på landet som mig..dejligt at de tager alle de mus i området 🙂

Tack. Detta är också ute på landet men jag måste nog lära katterna hur man gör först. :D

1 timme sedan, Farsta (Hasse) sade:

Här hade det varit kul med en litet filmklipp. Men även jag hade glömt bort det. Försöker tvinga mig att komma ihåg. Speciellt i sociala sammanhang tycker jag film kan vara ett fint komplement till fotot. Det kan räcka med 15-20 sec för att återskapa stämningen. Ursäkta för utvikning från ämnet.

Har faktiskt ett 50 sek filmklipp men det är för stort för att ladda upp här. Vet inte hur man ska göra för att minska storleken på klippet.