Jump to content
Sign in to follow this  
Cope

Tamron lanserar 3 nya objektiv!

Recommended Posts

Klart som f-n att dom ska släppa ett 35/1.4 nu när jag precis har köpt deras 1.8 version:angry:

Men jag tror jag har mer nytta av VC istället för en större bländare. Framförallt på högupplösta sensorer som inte är lika förlåtande som dom med något lägre upplösning.

https://www.fotosidan.se/cldoc/prylnytt/tre-objektiv-fran-tamron-for-fullformat.htm

1 minut sedan, Rolf sade:

Dom bara väntade på att du skulle köpa 1,8'an hahaha!:lol:

:sangry_fist_100-105:

Det känns faktiskt lite så om jag ska vara ärlig. Men som sagt, jag har VC istället vilket dom har tagit bort på 1.4:an så jag får väl leva med avsaknaden av det sista 2/3 dels stoppet :)

18 minuter sedan, Rolf sade:

Du bländar ju ändå ner till f/11 plus att du sätter nattsvarta filter för så det kanske kvittar? :lol:

Haha, just med denna gluggen är det inte tänkt att den ska jobba på det viset. Den ska gå på full glugg nästan till 100%

8 minuter sedan, Rolf sade:

Du skall ha den till ditt porträttfoto gissar jag?

Du gissade rätt. Porträtt med lite tillhörande omgivning är den tilltänkta arbetsuppgiften :)

1 minut sedan, Rolf sade:

Ser fram emot dom bilderna! :thumbsup:

Tack :)

Det gör jag också då jag har en jäkla massa bilder i skallen som jag vill få ut i verkligheten. Hur jag nu ska lyckas med det :D

Hade jag bara hunnit få tillbaka kameran och gluggen tills i torsdags så hade bilderna redan varit tagna :(

Men försöken bör väl kunna se dagens ljus inom ett par veckor tror jag.

8 timmar sedan, Cope sade:

:sangry_fist_100-105:

Det känns faktiskt lite så om jag ska vara ärlig. Men som sagt, jag har VC istället vilket dom har tagit bort på 1.4:an så jag får väl leva med avsaknaden av det sista 2/3 dels stoppet :)

Håller med dej där. VC är viktigare. 

7 timmar sedan, Mathias sade:

17-28:an såg spännande ut för min del, frågan är bara om den passar på fullformat (sony).

Den passade på något sony E fäste. Men det kanske inte är fullformat??

7 timmar sedan, ToddeSwe sade:

Håller med dej där. VC är viktigare. 

Ja, ibland kan det nog vara så. Att man sen får snyggare bokeh  med 1.4 är en annan femma. Men är inte bilden skarp för övrigt så kan man ju skita i hur bokehn ser ut :D

27 minutes ago, Cope said:

Den passade på något sony E fäste. Men det kanske inte är fullformat??

Det brukar stå FE om det passar på fullformatare! Får avvakta och se om det kommer mer info!

1 timme sedan, Mathias sade:

Det brukar stå FE om det passar på fullformatare! Får avvakta och se om det kommer mer info!

Okej, man lär sig nåt nytt nästan varje dag :)