Jump to content
ToddeSwe

Vitlök

Recommended Posts

Kvällens konstverk :)

Nu har jag lekt med Topaz Studio igen och har ingen att fråga så. Min favorit är ettan och det var den effekten jag letade efter.

1. Favoriten

_6109607-Redigera-2.thumb.jpg.fa224a5d87fb0d132d6fbff5ac1f87a1.jpg

2. Helt ok

_6109607-Redigera.thumb.jpg.8d1e77a19d430224ef6066519697b232.jpg

3. Originalet som jag iofs är nöjd med men ... allt kan bli bättre...

_6109607.thumb.jpg.5c28e140ffd14e499ab93ae640e6a66b.jpg

1 timme sedan, Odie (Thomas) sade:

Ja du Todde detta var inte lätt, men jag väljer bild 2 där är effekten mer lagom om man säger så. Snygg bild för övrigt.:thumbsup:

Tack Thomas! Det var min favorit tills jag hittade det sista filtret. :)

1 timme sedan, Rolf sade:

Sista bilden, naturligt svartvit för min del. Inget fel på dom andra för den sakens skull.

Tack Rolf

6 minuter sedan, Ulf Ekström a.k.a Himma sade:

Rolf är minsann klok som en bok så jag håller med honom. :thumbsup:

Tack Ulf

3 timmar sedan, Mathias sade:

Jag håller nog också den svartvita som bäst men ettan håller också!! Snygga stilleben som vanligt :)

Tack Mathias 😃

On 2019-02-23 at 1:22 AM, ToddeSwe sade:

Kvällens konstverk :)

Nu har jag lekt med Topaz Studio igen och har ingen att fråga så. Min favorit är ettan och det var den effekten jag letade efter.

1. Favoriten

_6109607-Redigera-2.thumb.jpg.fa224a5d87fb0d132d6fbff5ac1f87a1.jpg

2. Helt ok

_6109607-Redigera.thumb.jpg.8d1e77a19d430224ef6066519697b232.jpg

3. Originalet som jag iofs är nöjd med men ... allt kan bli bättre...

_6109607.thumb.jpg.5c28e140ffd14e499ab93ae640e6a66b.jpg

Todde levererar !

Personligen var valet enkelt ; 1:an vann mitt hjärta utan konkurrens, sedan får jag lägga till att du (periodvis) tar förbenat fina bilder. Önskade jag hade samma fantasi som du (och många andra) har, vad det gäller att hitta på saker att fotografera, som denna enkla studie i stilleben.

Blir lite nyfiken på Topaz Studio, har jag förstått saken rätt att det är gratis, utan några konstigheter ?

Avslutningsvis; Du får sluta med att klicka "like" på mina bilder på 500 Px, det börjar ju likna nepotism 😉.

Allt gott !

// Tony.

1 timme sedan, Mr.T sade:

Todde levererar !

Personligen var valet enkelt ; 1:an vann mitt hjärta utan konkurrens, sedan får jag lägga till att du (periodvis) tar förbenat fina bilder. Önskade jag hade samma fantasi som du (och många andra) har, vad det gäller att hitta på saker att fotografera, som denna enkla studie i stilleben.

Blir lite nyfiken på Topaz Studio, har jag förstått saken rätt att det är gratis, utan några konstigheter ?

Avslutningsvis; Du får sluta med att klicka "like" på mina bilder på 500 Px, det börjar ju likna nepotism 😉.

Allt gott !

// Tony.

Tack då har vi samma smak!  :)

Periodvis? :) Tack! Så där känner jag när Mona kommer med sina nyskapande alster! Tycker jag har så dålig fantasi när jag ser vad hon skapar.

Tack Mr T detta värmer, alltid skoj när någon gillar vad man gör.

Man ska iaf inte vara färgblind när man kör med Topaz Studio :) och visst är det gratis om man nöjer sig med grundversionen.

Vad jag vet så är vi varken släkt eller syskon så jag fortsätter nog att gilla dina bilder där. :)

Super fint fotograferet det her..først tænkte jeg hvorfor der var 4 Hvidløg under hinanden..men så kunne jeg da godt se at det var et spejlbillede 😄 

Skitsnygg bild och spegling! Gillar ettan för det ruffa utseendet, men gillar inte riktigt färgen på löken. Nr vinner 3! Men prova att göra samma klaritet som i ettan på trean!

20 timmar sedan, ToddeSwe sade:

Periodvis? :) Tack! Så där känner jag när Mona kommer med sina nyskapande alster! Tycker jag har så dålig fantasi när jag ser vad hon skapar.

Oj, det var minsann ett betyg som heter duga! Tack så mycket :) 

On 2019-02-24 at 11:58 PM, ToddeSwe sade:

Periodvis?

Ja, alltså, med handen på hjärtat Todde, (och jag vill inte på något sätt vara elak, bara ärlig) är det inte alla bilder du lägger upp, som faller mig i smaken, rätt eller fel. För att nämna några särskilt lyckade exempel, så gillar jag dina produktbilder samt denna med vitlökarna. Skall jag vara lite kritisk, är den lök om är närmast objektivet inte riktigt i fokus, så det kanske kan vara något att jobba på ?

Tack då har vi samma smak!

Tvingas tyvärr göra ett förtydligande här; Det var 3:an som avsågs och inte 1:an. Jag skall nog undvika att knappa på datorn när jag är trött verkar det som...

Vad jag vet så är vi varken släkt eller syskon så jag fortsätter nog att gilla dina bilder där. :)

Nä, släkt kanske vi inte är (såvida skapelseberättelsen i Bibeln om Adam och Eva inte skulle visa sig vara sann), men jag tänkte på nepotism i kontexten av att vi bägge hänger på Xponerat. Jag är medveten om att ordet använts (av mig) i ett felaktigt sammanhang, men jag gjorde ett (misslyckat) försök att vidga ordets betydelse 😁.

(Köper du den förklaringen, Todde  😉) !?

On 2019-02-25 at 4:16 PM, Mona sade:

Skitsnygg bild och spegling! Gillar ettan för det ruffa utseendet, men gillar inte riktigt färgen på löken. Nr vinner 3! Men prova att göra samma klaritet som i ettan på trean!

Oj, det var minsann ett betyg som heter duga! Tack så mycket :) 

Tack Mona tyvärr så har vi ju det här med färgseendet som skapar problem för mig. Vad har den för färg nu? Man skulle kunna lägga 3:an under 1:an i Ps och sudda fram klarheten på lökarna i 3:an på 1:an. :)

Du är min ledstjärna och guide i detta ämne. :)

1 timme sedan, Mr.T sade:

Ja, alltså, med handen på hjärtat Todde, (och jag vill inte på något sätt vara elak, bara ärlig) är det inte alla bilder du lägger upp, som faller mig i smaken, rätt eller fel. För att nämna några särskilt lyckade exempel, så gillar jag dina produktbilder samt denna med vitlökarna. Skall jag vara lite kritisk, är den lök om är närmast objektivet inte riktigt i fokus, så det kanske kan vara något att jobba på ?

Tvingas tyvärr göra ett förtydligande här; Det var 3:an som avsågs och inte 1:an. Jag skall nog undvika att knappa på datorn när jag är trött verkar det som...

Nä, släkt kanske vi inte är (såvida skapelseberättelsen i Bibeln om Adam och Eva inte skulle visa sig vara sann), men jag tänkte på nepotism i kontexten av att vi bägge hänger på Xponerat. Jag är medveten om att ordet använts (av mig) i ett felaktigt sammanhang, men jag gjorde ett (misslyckat) försök att vidga ordets betydelse 😁.

(Köper du den förklaringen, Todde  😉) !?

Uppskattar ärlighet och eftersom jag inte på långa vägar är någon riktig fotograf så tar jag inte alls illa upp. :)

Vet du att jag har inte märkt att den inte är i fokus. :(  det blir att plocka fram läkarna igen i helgen. :)  Tack du räddade ett par timmar där. he he he

Aha DÅ har vi inte samma smak. :(

Nej köper inte den förklaringen för att även om vi hänger på samma forum som gör ju inte det automatiskt att jag gillar dina bilder. :)

On 2019-02-25 at 8:14 AM, sanne sade:

Super fint fotograferet det her..først tænkte jeg hvorfor der var 4 Hvidløg under hinanden..men så kunne jeg da godt se at det var et spejlbillede 😄 

Tack Sanne, he he he så kan det gå. :)

9 minuter sedan, ToddeSwe sade:

Vet du att jag har inte märkt att den inte är i fokus. :(  det blir att plocka fram läkarna igen i helgen. :)  Tack du räddade ett par timmar där.

Skall du lyckas att få alla ingående komponenter i fokus, krävs att du har et PC - objektiv, alt. att du fokusstackar. Om du inte kan göra något av ovan nämnda, är projektet att få alla ingående komponenter dödfödd, är jag rädd.

1 minut sedan, Mr.T sade:

Skall du lyckas att få alla ingående komponenter i fokus, krävs att du har et PC - objektiv, alt. att du fokusstackar. Om du inte kan göra något av ovan nämnda, är projektet att få alla ingående komponenter dödfödd, är jag rädd.

Njae det borde väl gå på lite håll och inte så stort genomsläpp i objektivet... :) Ska iaf göra ett ärligt försök. :)