Jump to content
Sign in to follow this  
gerard ohman

julpyntet släpper inte taget

Recommended Posts

i Västerås har det blivit lite av tradition att julbelysningen skall vara kvar till påsk.....

ljusgirlanger i city hänger kvar i april ibland.

vet inte om gatukontoret väntar på tomten fortfarande ( jag vet att de inte fick nån julklapp denna jul, eftersom de struntade i att sätta ut fler bänkar i city i somras när behovet var som störst och man ville sitta ner nånstans och slicka i sig glassen.) Tyvärr verkar vi ha Sveriges sämsta beslutsfattare för stadskärnan just här i Västerås. och deras arkitekter...jösses.....de har slängt upp norra Europas fulaste lådor till byggnader mitt i stan och på det sättet lyckats få mitt fina Västerås att bli utnämnt till Sveriges näst fulaste stad.

hursom - det finns ju fina vinklar och vrår fortfarande.

här ett par av dem.

samsung galaxy J3 !

Vasagatan

190204vasagatan.jpg

och här ett gammalt vykort från förr i tiden, 2018 !

190204stadshuset.jpg

nåja....hehe...:lol:

Första bilden var ju riktigt tjusig för att vara en mobilbild tagen under de omständigheterna, den andra blev nästan kuslig på nåt oförklarigt sätt, ljusslingorna ser nästan ut att vara ditredigerade i efterhand i Ps eller nåt...:)

tack snälla Jens ! och visst är jul-cypressen lite märklig i konturerna... som en gammal filmis, du vet de där små korten med filmstjärnor som fanns på nittonhundratalets mitt nån gång.:lol:

jag tror att det är himlens färg som gör det så ödesmättat.