Jump to content
Sign in to follow this  
gerard ohman

vinter

Recommended Posts

4 minutes ago, Rolf said:

Har du inte dessa option högst uppe till höger?

Skärmklipp.jpg

men kolla....du har fler val...bl a DELETE !!  finns inte hos mig....enbart EDIT  DETAILS syns här.

kanske för att du är moderator ?

anyway, testade igen utan framgång så klart. jag klickar ju på 'edit' och får upp en ny meny med många mäjligheter at skriva text osv. och länst ner 'radera'.....som ju inte funkar.

orkar inte mer idag....vi får sova på detta...god natt mannen !

Tror jag löst det för dig.

Klicka på Browse högst upp, klicka på Gallery, klicka på din bild, klicka på din bild igen. Bocka i rutan jag ringat in i bilden så får du upp en radda alternativ.

Delete.jpg

hej igen. tyvärr...den där lilla rutan dyker inte upp hos mig. och fotot går bara att klicka i en gång.....spöken...och jag försöker byta ut till andra bilder, gick bra första försöket, och då dök det upp en minatyr med 'soptunnesymbol' i, så jag kunde radera den, men den nya ersättningsbilden hamnar nu till VÄNSTER om din fågel. när jag ska göra samma sak med nästa bild så finns ingen miniatyr där så jag kan inte soptunna den. assså....och när jag 'raderar' med klickvalet till höger så blir bilden bara tom, en tom ruta, men ligger kvar till hÖGER om kungspippi.  jösses.

någon programmerare har ätit svampomelett tror jag....:lol:

- edit:

och nu när jag kollar igen tio minuter senare, så är det rätt till slut. även bild nr 2 är nu borttagen och ersatt av en ny.

dock kvarstår problematiken hur jag raderar utan att ersätta med nåt annat....haha:P

Sitter med mobilen nu men när jag är vid datorn nästa gång skall jag skapa en vanlig användare och titta på problemet.

4 minutes ago, Rolf said:

Sitter med mobilen nu men när jag är vid datorn nästa gång skall jag skapa en vanlig användare och titta på problemet.

tänk på att du kanske inte kan bli av med den nya vanliga användare sen.....:lol:

tack för att du bryr dig Rolf ! :)

6 minutes ago, gerard ohman said:

tänk på att du kanske inte kan bli av med den nya vanliga användare sen.....:lol:

tack för att du bryr dig Rolf ! :)

Den risken får jag ta! :P

Det är ju det jag är till för!

Måste tyvärr konstatera att det inte finns möjlighet att radera bilder ur galleriet, den inställningen finns inte ens i mjukvaran.

10 hours ago, Rolf said:

Måste tyvärr konstatera att det inte finns möjlighet att radera bilder ur galleriet, den inställningen finns inte ens i mjukvaran.

Hoppsan....man får tänka sig för innan man postar där mao. Lyckligtvis går det att BYTA bild till nåt annat om man råkat klicka fel och presenterat fotohistoriens fulaste bild 😱. Som så ofta i mitt fall🙄.

Tack för att du klargjorde, Rolf.

Men......hur fick du bort kungsfiskarn? Jag såg ju att den dök upp och försvann igen vid ditt första test..