Jump to content
Sign in to follow this  
gerard ohman

vinter

Recommended Posts

jag ville ha EN bild i galleriet för att göra det lite vintrigt....blev två....

i posten här så vill jag ha utsnittet och hela fotot, men bara utsnittet vill synas. får ett felmedddelande  ( -200) nånting när jag försöker ladda upp hela fotot. händer ofta med just mobilfoton....

och nu dök utsnittet upp där till slut......okej....lite fördröjning alltså.

så jag kan byta ut till nåt annat, men det finns ingen möjlighet att radera nåt man redan lagt in. märkligt.

OBS - jag pratar alltså om GALLERIET, inte denna posten ! galleriet .....de där bilderna som syns i en rad när man går in på forumet under loggan typ...

sådär. 1.8 Mb. gick bra.

men bilden, den stora, i galleriet är ju original från mobilen....säkert över 6Mb....???? och där funkar det ju ?

- och varför har de samma filnamn, både mina bilder i galleriet ? det är ju två olika bilder ?

frågor frågor....:blink:

6 Mb, det skall inte funka att ladda upp ens, men ibland går det. 

Har du inte ett kugghjul uppe i högra hörnet i galleriet, klicka på det så får du en del valmöjligheter bla. ta bort.

4 minutes ago, Rolf said:

6 Mb, det skall inte funka att ladda upp ens, men ibland går det. 

Har du inte ett kugghjul uppe i högra hörnet i galleriet, klicka på det så får du en del valmöjligheter bla. ta bort.

joda, klickade så klart på 'kugghjulet' direkt när det blev fel, men 'redigera' funkar inte helt. man tar bort bilden, men en tom ruta lämnas kvar. vill ju ta bort även rutan. så jag la in utsnittet där för att slippa dubbelbild.

- och som jag skrev ovan...de har samma namn nu !

2 minutes ago, Rolf said:

Det skall funka att ta bort bilden, kan det vara din cache som stökar med dig?

ok, jag testar igen att ta bort detaljbilden..

ni får väl påpeka om det ser sjukt ut.

kan det vara samma logiska fnurra som med posterna? om man råkar dubbelposta så får man stå sitt kast. en post som lagts in ligger där den ligger. man kan bara ändra innehållet, inte ta bort den....

men vaf.... du hann väl ta bort den innan jag såg den :blink:.

jag testar igen.....klickar på bilden, väljer kugghjulet och edit, längst ner kan man välja radera , röd text..

MEN....ska jag 'spara' efter att jag raderat ? eller bara klicka ur mig i krysset uppe till höger ?