Jump to content
Rolf

Strömstare och Skarv

Recommended Posts

Äntligen kom jag ut en lite längre tur för att fotografera strömstaren. En skarv plåtad från en bro blev bonus.

Klicka upp dom!

1.
004_3427.jpg

2.
004_3429.jpg

3.
004_3512.jpg

4. Plötsligt satt den där, ca. 5 meter från mig.
004_3499.jpg

5. Skarv.
004_3549.jpg

6.
004_3583.jpg

1 hour ago, Odie (Thomas) said:

Jättefina bilder både på strömstaren och ålakråkan (storskarv):thumbsup:, vilken röta att den satte sig så nära, fast du lockade väl den med en "patentare" :nyam:

Nog satt jag och mumsade i mig en patentare men om det var den som lockade strömmis låter jag vara osagt! :D

21 minutes ago, Farsta (Hasse) said:

Superskarpa! Kul att se 

Tack Hasse! :)

Tack Todde. Ja, jag förstår vad du menar. Har du aldrig sett en strömstare? Dom finns där det finns rinnande vatten, i en å tex.

26 minuter sedan, Rolf sade:

Tack Todde. Ja, jag förstår vad du menar. Har du aldrig sett en strömstare? Dom finns där det finns rinnande vatten, i en å tex.

Innan jag började fota så var naturen något som jag höll mig ifrån. Alla era fågelbilder har fått mig att se hur fina dessa fåglar är, har sett mycket på naturprogram men inte just över fåglar.

Kanske har sett en men inte brytt mig om att verkligen SE den.

Väldigt fina bilder Rolf!! Är inte speciellt intresserad av fågelfoto men det är alltid trevligt att lägga ögonen på bilder som är så väl utförda som dessa :)

Trean blir en klar favorit här!! Snyggt jobbat!!

10 hours ago, ToddeSwe said:

Innan jag började fota så var naturen något som jag höll mig ifrån. Alla era fågelbilder har fått mig att se hur fina dessa fåglar är, har sett mycket på naturprogram men inte just över fåglar.

Kanske har sett en men inte brytt mig om att verkligen SE den.

Todde, om jag inte minns helt fel så finns det nog strömstare i vattendragen runt Huseby som inte är så långt från dig!

51 minutes ago, Mathias said:

Väldigt fina bilder Rolf!! Är inte speciellt intresserad av fågelfoto men det är alltid trevligt att lägga ögonen på bilder som är så väl utförda som dessa :)

Trean blir en klar favorit här!! Snyggt jobbat!!

Tack Mathias roligt att bilderna uppskattas. :)

9 timmar sedan, Mathias sade:

Todde, om jag inte minns helt fel så finns det nog strömstare i vattendragen runt Huseby som inte är så långt från dig!

Ok! Då får jag ta en resa dit och se efter. :)

20 timmar sedan, Rolf sade:

Kul att vi fått upp dina ögon för fåglar. Nu saknar du bara en enorm glugg och ett stadigt stativ. :D

Njae inte så att jag drömmer om att fota dessa för det krävs ju som du säger utrustning. Men i framtiden så kanske...

Kalasfina bilder på både strömmis och skarvis! Fyran var ju ett annorlunda kap med den positionen. Och skarvis ser ut att ha satt sig ganska nära också. Lyckat :) 

Mölndal?

Tack Mona. Nej det är Jonsered. Strömmis tog jag nästan uppe vid sjön, det finns ett ställe där man kan komma ända ner till ån och sitta i lä med ryggen mot en mur. Skarven är plåtad från bron som går över ån där kungsfiskaren hade sitt bo fast åt andra hållet.